Nuo trečiadienio „Honda“ kompanija pradėjo pristatomąją savo naujausio elektra varomo motorolerio „EV-neo“ kampaniją įvairiose Europos šalyse. Pirmiausia jis parodytas Barselonoje. Šis miestas pirmuoju pasirinktas neatsitiktinai. Mat iš visų oficialiai registruotų transporto priemonių Barselonoje trečdalį sudaro motoroleriai.
„Honda“ buvo tarp pirmųjų, pradėjusių gaminti elektrinius motorolerius. Pirmasis toks, pavadintas CUV, ES išleistas dar 1994 m.
Tuo tarpu naujuoju Japonijoje prekiauti pradėta šių metų balandį. Šią savaitę jis pasiekė ir Europą. Japonijoje šis elektra varomas motoroleris kainuoja apie 13 tūkst. litų. Apie kainą Europos rinkai gamintojai kol kas neužsimena.
Europoje prekyba jais prasidės kitąmet, tačiau jau liepos mėnesį pirmieji egzemplioriai bus atiduoti Barselonos miesto savivaldybei, kad būtų testuojami ir bandomi, ar jie tinka eksploatacijai Europos sąlygomis.
Motoroleriukas varomas kompaktiško 2,8 kW galingumo variklio. Jis neturi pavarų dėžės. Važiuojant atleidus akseleratorių, šis motoroleris lėtėdamas kaupia energiją. Baterija nėra itin talpi, tačiau leidžia šiai transporto priemonei važiuojant pastoviu 30 km/h greičiu nuvažiuoti vienu pakrovimu iki 34 km atstumą. Gamintojai teigia, kad šis atstumas beveik nepriklauso nuo oro temperatūros. Jis išvysto 3,8 AG.
Paprastu pakrovėju ličio – jonų akumuliatoriai pilnai pakraunami per 3,5 val., tačiau gamintojai numatė galingesnį pakrovimo įrenginį, kuris akumuliatorius pakrauna per kur kas trumpesnį laiką – tai užtrunka vos pusvalandį.
Jeigu „EV-neo“ paliekamas bent trims minutėms, siekiant taupyti elektrą jo baterija automatiškai atjungiama. Elektrinis motoroleris sveria vos šimtą kilogramų ir gali pervežti vieną keleivį bei iki 30 kg bagažo.