Madrido Karloso III universiteto inžinieriai sukūrė elektrinio motociklo prototipą, kuris neseniai dalyvavo pirmajame elektrinių motociklų pasaulio čempionate.
Projektas „e-Moto“ buvo pradėtas ir vystomas LGN Tech Design kompanijos, kuri yra „pumpurinė“ (angl. spin-off) kompanija, tyrimus pradėjusi Madrido Karloso III universitete. „Technologija, kurią mes pradėjome, yra sukurta platformos, skirtos lenktyninių motociklų modeliavimui, analizei ir tobulinimui“, – pasakė profesorius Chuanas Karlosas Garcia Prada.
Sukurtas „e-Moto“ prototipas dalyvavo pirmajame elektrinių motociklų pasaulio čempionate, suorganizuoto Tarptautinės motociklų federacijos (International Motorcycling Federation). Motociklas atvažiavo trečias. Kūrėjų nuomone, tai labai aukšta vieta, nes motociklas sugebėjo užbaigti lenktynes be jokių mechaninių problemų. Reikia pažymėti, kad lenktynėse dalyvavo tik trys varžovai.
Ši transporto priemonė buvo sumanyta kaip grynai elektrinis motociklas. Naudota baterijų pakrovimo sistema yra labai panaši į naudojamą automašinose. Motociklo svoris yra vienas šimtas keturiasdešimt penki kilogramai. Variklio maksimali galia prilygo devyniasdešimt penkioms arklio jėgoms. Įdiegta sistema pasižymi baterijų pakrovimo galimybe stabdymo metu.
Pirmasis prototipas, pasak jo kūrėjų, tai elektrinių motociklų kūrimo pradžia. Šie elektriniai motociklai skiriasi nuo dabartinių elektrinių motociklų, kurie yra daugiausia motorolerių tipo. Projekto kūrėjai pripažįsta, kad dabartinėje elektrinio motociklo vystymo fazėje yra reikalinga visuomenės ir privačių institucijų parama, norint tolimesnio kompanijos vystymosi.
Elektrinis motociklas turi daug pranašumų lyginant su įprastiniais motociklais. „Pagrindinis dalykas, kuris yra svarbus visuomenei, tai išmetamųjų dujų nebuvimas bei žymus triukšmo ir vibracijos sumažinimas“, – paaiškino Chuanas Karlosas Garcia Prada. Apibendrinant galima sakyti, kad tai yra projektas, kuris bando panaudoti priešakines technologijas kuriant naują nekenkiančią gamtai ateitį.