Modernizavus greičių dėžę ir taip maksimaliai padidinus korpuso sraigtų galią, ypač greito sraigtasparnio „Eurocopter X3“ prototipas bandomojo skrydžio metu viršijo tikėtiną maksimalų greitį (407 km/h), pasiekdamas ir keletą minučių stabiliai, tolygiai skriedamas visais 430 km/h.
Pagrindinį penkiamentį sraigtą ir du šoninius korpuso sraigtus sukanti turbininių variklių pora neleidžia „Eurocopter X3“ priskirti „grynakraujų“ sraigtasparnių klasei – šis skraidymo aparatas yra hibridinis sraigtasparnis (anglų k. – „gyrodyne“).
Pagrindinis jo sraigtas užtikrina vertikalų kilimą ir tūpimą, taip pat nešančiąją jėgą skrydžio metu. Horizontalią trauką generuoja du mažesni ant sparnų sumontuoti sraigtai. Toks sraigtų ir sparnuotės derinys skraidymo aparatui suteikia sraigtasparnio manevringumą ir nedideliems lėktuvams būdingą greitį. Panašų ypač greitą sraigtinį padangių paukštį kuria ir garsi sraigtasparnius gaminanti bendrovė „Sikorsky“.
Pirmieji „Eurocopter X3“ bandymai buvo pradėti praėjusių metų rugsėjį. Pirmaisiais mėnesiais buvo apsiribojama 333 km/h greičiu. O jau šių metų gegužės 12 d., po greičių dėžės modifikacijos, bandymo poligone Prancūzijoje ypač greitas sraigtasparnis parodė, ką sugeba iš tiesų, skrydžio metu išvystydamas 430 km/h.
Piloto-bandytojo Ervė Žamerako (Hervé Jammayrac) žodžiais tariant, „esame sužavėti, kaip lengvai pavyko pasiekti rekordinį greitį... X3 ore buvo tiesiog nuostabiai paklusnus ir ištvermingas ilgų nuotolių skrydžiuose – net ir išjungus autopiloto sistemas.“ Be to, greitaeigis sraigtasparnis žemu vibracijų lygiu pasižymi net ir be specialių antivibracinių sistemų.
Manoma, kad ateityje šie ypač greiti sraigtasparniai bus pradėti gaminti serijiniu būdu ir atsivers kur kas platesnes gelbėjimo ar paieškos operacijų, patruliavimo pakrančių ir pasienio zonose, taip pat karinių misijų ar tiesiog keleivių skraidinimo galimybes. Bandomųjų „Eurocopter X3“ skrydžių programa bus vykdoma ištisus 2011-uosius.