Greitaeigiai traukiniai – tai šitaip įprasta. O štai supergreita kelionė patogiu Superautobusu – visai kas kita. Limuzininę žmogaus-šikšnosparnio automobilio versiją primenantis olandų inžinierių koncepcinis modelis išvysto 250 km/h greitį.
Superautobusą kuriančių inžinierių kolektyvui vadovauja pirmasis olandų astronautas, aerokosminių konstrukcijų inžinerijos profesorius iš Delfto technologijų universiteto Vubo Okelsas (Wubo Ockels).
Superautobuso korpusas pagamintas iš anglies pluošto, o varomas elektrinio motoro. Ilgiu ir pločiu ši transporto priemonė yra analogiška įprastiems autobusams, tačiau yra kur kas žemesnė. Autobuso salone – 23 prabangiai įrengtos sėdimos vietos. Kiekvienoje iš jų įdiegta multimedijų valdymo sistema. Ypatingi saugos diržai keleiviams suteikia galimybę pasijusti, tarsi jie būtų įsitaisę lenktyninio bolido sėdynėje. Beje, šiame autobuse durys – ne vienerios ir ne dvejos. Jų – net šešiolika, visos jos nelyginant sparnai atveriamos į viršų.
Superautobusas visuomenei buvo pristatytas praėjusį rudenį, o šiuo metu vis dažniau pasirodo keliuose. Autobuso projekto vadovas V. Okelsas savo kūrinį gegužę pristatys Dubajuje vyksiančioje parodoje. Kas žino, galbūt gaminti tokius autobusus būtų pigiau nei naujus greituosius traukinius ar diegti kitokį tarpmiestinių kelionių viešojo transporto tinklą.