Elektromobiliai, reklamuojami kaip transporto priemonė, kuri neteršia aplinkos, ekspertų teigimu, yra ne mažiau kenksmingi nei dyzelinu varomi automobiliai.
Specialistai teigia, kad gaminant elektromobilius, anglies dioksido, šiltnamio efektą sukeliančių dujų, į aplinką išskiriama panašiai, kiek jų išskiria ir dyzeliniai automobiliai.
Skirtumas tik tas, kad anglies dioksidą į aplinką išmes ne elektromobilio išmetamasis vamzdis, o elektrinės, gaminančios jiems skirtą energiją.
Tokie teiginiai pasigirdo iš karto po to, kai pirmasis pilnai elektra varomas automobilis Europoje, „Mitsubishi i-MiEV“ praėjo visus saugos reikalavimo bandymus ir gavo keturias žvaigždutes iš penkių galimų.
Vis dažniau pasigirsta specialistų nuomonių, kad įprastiniai benzinu ir dyzelinu varomi naujausi automobiliai, į aplinką išmeta mažiau teršalų, nes jų kūrėjai jau ne vienerius metus pluša, jog jų kūriniai kuo įmanoma mažiau kenktų aplinkai.
Didžiojoje Britanijoje buvo atlikti bandymai. Elektra varomas, 21 tūkstantį svarų kainuosiantis „Smar Fortwo“ į aplinką išmeta 84 gramus CO2, per nuvažiuotą vieną kilometrą.
Tuo tarpu 9540 svarų kainuojantis toks pats dyzelinis modelis kilometrui išmeta 103 gramus CO2. „Niccan Leaf“ elektra varomas mažylis, kainuojantis 23990 svarų, išmeta 81 g/km CO2, o panašus, „Volkswagen 1.6 TDI“ su dyzeliniu varikliu 108 g/km.
Naujasis „Mitsubishi i-MiEV“, kainuosiantis 24 tūkstančius svarų, išmes 68 g/km, o jo klasės “Suzuki Splash“ 1,3 litrų turintis dyzelinį variklį ir kainuojantis 10410 svarų – 131 g/km.
Skaičiavimai atskleidžia, kad elektromobiliai taip pat teršia aplinką. Be to, specialistai teigia, kad papildomi CO2 kiekiai į aplinką yra išmetama elektros energijos, skirtos automobilių gamybai, procese.
„Which? Car“ redaktorius, Richardas Headlandas sako: „Mes džiaugiamės automobilių gamintojų pastangomis sukurti ekologiškas transporto priemones.
Didžiojoje Britanijoje vis daugiau elektros energijos yra pagaminama iš atsinaujinančių energijos šaltinių, todėl manau, kad taršos mažėjimą mes labai greitai pajausime“.
R. Headlandas mano, kad elektromobiliai vis dar yra per brangūs. Jų įsigijimą subsidijuoja valstybės, tačiau specialistas tvirtina, kad tokį automobilį įsigyti pasiryžę vartotojai, už transporto priemonę vis viena permoka dvigubai.