Berlyno laisvojo universiteto (FU Berlin) dirbtinio intelekto sistemų specialistai pristatė „Brain Driver“ projekto rezultatus. Mokslininkai pademonstravo, kad automobilį galima vairuoti tik mintimis, nė nesiliečiant prie jo vairo ar stabdžių.
Autonominių automobilių technologijas plėtojantys Berlyno laisvojo universiteto specialistai jau buvo pristatę „save vairuojančio“ automobilio prototipą, kurį valdo elektroninė sistema, informacija apie kelią, jame esančias kliūtis ar esimo sąlygas gaunanti iš vaizdo kamerų, radarų, lazerinių tolimačių bei įvairių elektroninių daviklių. Tačiau dirbtinio intelekto sistemų specialisto profesoriaus Raulo Rojas vadovaujama tyrėjų grupė nusprendė automobilio valdymui pritaikyti vairuotojo smegenų signalus registruojančią ir interpretuojančią techninę bei programinę įrangą, praneša „Spectrum.ieee.org“.
Naujojo vokiečių specialistų projekto „Brain Driver“ pagrindu tapo vadinamoji smegenų signalų sąsaja. Mokslininkų modifikuotą eksperimentinį automobilį „Made in German“, kuris anksčiau buvo naudojamas autonominio vairavimo sistemoms ir nuotolinio valdymo per „iPhone“ telefonus ir „iPad“ planšetinius kompiuterius galimybėms bandyti, šįkart turėjo vairuoti žmogus, tačiau labai neįprastu būdu – vien savo mintimis.
Tam buvo pasitelktas Australijos bendrovės „Emotiv“ gaminamas žaidimų valdiklis EPOC, uždedamas ant galvos. Jis turi 16 daviklių, kurie prispaudžiami prie žmogaus galvos ir matuoja jo smegenų elektrinį aktyvumą – tai vadinama elektroencefalografija. Smegenų signalų registravimas suteikia galimybę žaidėjui sukioti, stumdyti, traukioti ir kilnoti kompiuterio ekrane matomus objektus vien tik savo mintimis.
„Brain Driver“ projekto dalyviai iš pradžių turėjo kurį laiką pasitreniruoti ir išsiugdyti virtualių objektų valdymo kompiuterio ekrane mintimis įgūdžius. Jiems reikėjo įsivaizduoti, kaip vienas ar kitas objektas žiūrint į jį keičia savo padėtį erdvėje. Kadangi kiekvienas įsivaizduojamas judesys išsiskiria savitais smegenų elektrinio aktyvumo signalais, universiteto specialistų sukurta programinė įranga galėjo juos atpažinti ir interpretuoti, paversdama valdymo komandomis, siunčiamomis „Made in German“ automobilio kompiuteriui. O jis savo ruožtu kontroliavo vairo, akseleratoriaus ir stabdžių pedalų padėtį. Ši sistema modifikuotą „Volkswagen Passat Variant 3c“ automobilį leido valdyti tik žmogaus mintimis, sakoma pranešime.
Po pirminių bandymų „Brain Driver“ projekto vykdytojai surengė šios technologijos galimybių demonstravimą nebenaudojamame Berlyno Tempelhofo oro uoste.
Mokslininkai perspėja, kad „Brain Driver“ programinė įranga tinka tik tyrimams, o ne praktiniam naudojimui kelyje realiomis eismo sąlygomis. Tačiau, pasak jų, į ją panašios būsimos žmogaus ir mašinos sąsajos gali labai patobulinti vairavimo procesą, ypač naudojant autonominių automobilių technologijas. Pavyzdžiui, vokiečių mokslininkai siūlo įsivaizduoti ateityje galbūt atsirasiančius autonominius taksi, į kuriuos įsėdę keleiviai mintimis pasirinktų norimą iš kelių siūlomų reikiamo maršruto variantų.