Dar iki Kalėdų JAV karo laivynas planuoja išbandyti eksperimentinę elektromagnetinę katapultą, kuri bus naudojama naujos „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešiuose.
Veikiausiai gruodžio viduryje, vėliausiai iki Kalėdų, JAV karo laivyno aviacijos Inžineriniame centre Lakehurste (Naujojo Džersio valstija) bus išbandyta pirmoji eksperimentinė katapulta EMALS (Electro-magnetic Aircraft Launch System), pranešė „Defensenews.com“. Bandymų metu natūralaus dydžio lėktuvnešio denį imituojančiame įrenginyje sumontuota EMALS katapulta turės iškelti į orą naikintuvą „Boeing F/A-18E Super Hornet“, teigiama pranešime.
EMALS tipo elektromagnetinės katapultos turėtų pakeisti iki šiol JAV lėktuvnešiuose naudojamas standartines garines katapultas. Naujos kartos katapultos būtų montuojamos būsimuose „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešiuose. Pirmasis toks karo laivas JAV buvo pradėtas statyti 2009 m. lapkritį.
Skelbiama, jog gruodį numatytas EMALS katapultos bandymas bus labai svarbus – jo rezultatai esą gali nulemti viso „Gerald R. Ford“ lėktuvnešių projekto likimą.
JAV laivyno aviacijos Inžineriniame centre Lakehurste EMALS prototipo bandymai vyksta jau nuo šių metų pavasario, tačiau iki šiol ši katapulta svaidė tik lėktuvų masę ir dydį imituojančius maketus. Iki šiol buvo atlikti 722 tokie bandymai.
Pranešama, kad jei pirmasis bandymas paleisti tikrą „F/A-18E Super Hornet“ naikintuvą bus sėkmingas, šios elektromagnetinės katapultos bandymų programa bus išplėsta. Bus tikrinamas jos suderinamumas su lėktuvnešiuose naudojamais transportiniais lėktuvais „C-2 Greyhoun“ ir mokomaisiais „BAE T-45 Goshawk“. Pirmųjų naujosios katapultos mazgų pateikimas pirmajam statomam „Gerald R. Ford“ klasės lėktuvnešiui numatytas 2011 metais, sakoma pranešime.
Jei EMALS bandymų programa bus sėkminga, JAV karo laivynas gaus jau trečios kartos lėktuvnešių katapultą. 1950 m. Amerikos lėktuvnešiuose iki to laiko naudotas hidraulines katapultas pakeitė garinės. EMALS sudaryta iš 4 pagrindinių dalių: linijinio indukcinio elektros variklio, keturių alternatorių, kinetinę energiją elektra verčiančio keitiklio ir valdymo sistemų. Elektromagnetinės katapultos veikimui reikia daugiau elektros energijos, nei jos gali pateikti lėktuvnešio jėgainė. Kad lėktuvo paleidimui būtų galima sukaupti pakankamą energijos kiekį, bus naudojami alternatoriai: paleidimo metu jie atiduos energiją, kuri per keitiklius bus tiekiama linijiniam elektros varikliui.
Pasak specialistų, 91 metro ilgio EMALS katapulta galės pagreitinti 45 tonų masės lėktuvą iki 333,4 km/h greičio galutiniame kelio taške. Tačiau tai maksimalus galingumas, įprastiniu režimu katapulta lėktuvams suteiks maždaug 240 km/h greitį. Kito lėktuvo paleidimui katapultai prireiks 45 sekundžių, sakoma pranešime.