Elektromobiliai iki 2020 metų sudarys apie 20 proc. visų Didžiojoje Britanijoje parduodamų automobilių, teigia bendrovės „National Grid“ vadovas Steve Holliday. Savo įsitikinimą jis argumentuoja patraukliomis valdžios subsidijomis ekologiškam transportui ir žymiai mažesnėmis šių transporto priemonių kuro sąnaudomis.
„Manome, kad iki 2020 metų Didžiosios Britanijos keliais važiuos milijonas elektromobilių“, – duodamas interviu naujienų agentūrai „Bloomberg“ sakė S.Holliday.
Pasak jo, tai reiškia, kad nuo 2016 metų vienas iš penkių Jungtinėje Karalystėje parduodamų automobilių bus elektromobilis.
Norėdama sumažinti anglies dvideginio išmetimą į aplinką, Didžiosios Britanijos vyriausybė paskelbė subsidijas elektra varomam transportui. Nuo kitų metų sausio elektromobilį ar iš elektros tinklo įkraunamą hibridą įsigiję šios šalies piliečiai gaus 5 tūkst. svarų (20 tūkst. 600 litų) subsidiją. Šalis skyrė 8,8 mln. svarų (per 36 mln. litų) elektra varomo transporto infrastruktūros vystymui šalyje. Tikimasi, kad dar iki 2013 metų šalyje pastatytų elektromobilių pakrovimo stotelių nuo 300 padaugės iki 11 tūkst.
Per ateinančias kelias savaites Didžiojoje Britanijoje ketinama pradėti prekiauti automobilių gamintojo „Nissan Motor Co.“ elektromobiliu „Leaf“ ir automobilių gamintojo „Mitsubishi Motors Corp.“ elektromobiliu „iMiEV“. Tai bus pirmieji Jungtinėje Karalystėje parduoti elektromobiliai. Jų kaina sieks apie 29 tūkst. svarų (bemaž 120 tūkst. litų), įkraunami jie galės būti naudojantis buitiniu elektros lizdu.
2009 metais Didžiosios Britanijos keliais važinėjo apie 31 mln. automobilių. Teigiama, kad vidutiniškai per dieną britai nuvažiuoja apie 40 kilometrų, o vidutinis vienos kelionės ilgis – apie 14 kilometrų.
Neabejojama, kad nuo 2014 metų įsigaliosiantys Europos emisijos standartai, reikalaujantys, kad automobilių gamintojai dyzelinių variklių azoto-oksido emisijas sumažintų 56 proc., padidins hibridinių ir elektrinių variklių paklausą. Šiuo metu naujus, „Euro 6“ reglamentus, atitinka vos keli dyzelinių automobilių modeliai.
Manoma, kad minėtos taisyklės Europoje hibridų ir elektromobilių dalį nuo 0,1 proc. šiandien padidins iki 13 proc. 2020 metais.
Kaip Emobility.lt jau skelbė seniau, apie užsibrėžtą tikslą – 1 mln. elektromobilių iki 2020 metų, prieš kurį laiką paskelbė ir Vokietija.