Remiantis statistiniais duomenimis, JAV kariuomenei priklauso daugiausia sausumos transporto priemonių. Nenuostabu, kad čia dedamos nemažos pastangos, siekiant sumažinti karinių pajėgų priklausomybę nuo tradicinių kuro rūšių – benzino ir dyzelino. Naujausias kariškių pasiekimas – jau pradėti vandenilio kuro elementus naudojančio tanko „M1 Abrams“ bandymai.
Tiesa, kol kas vandenilio kuro elementai maitins ne tanko variklį, o tik jame naudojamas elektros ir elektronikos sistemas, kurių skaičius šiose šarvuotose tvirtovėse auga kasmet. Prototipe vandeniliui gaminti bus naudojamas aviaciniu kuru JP-8 maitinamas įrenginys, neatmetama galimybė sukurti ir dyzelinį įrenginio variantą.
Nepaisant kai kurių JAV vyriausybės narių siekio padidinti naftos gavybą, JAV kariuomenė ėmėsi sunkaus „žygio“ – vietiniai specialistai jau kuris laikas bando sukurti naujos kartos variklius, kuriems maitinti būtų naudojamos ne iškastinių Žemės išteklių pagrindu pagamintos kuro rūšys, o ekologiniu požiūriu švaresnės jų alternatyvos. JAV karinių pajėgų vykdomi alternatyvių kuro rūšių tyrimai įgavo didelį pagreitį praėjusiais metais, kai buvo baigta statyti 2800 kvadratinių metrų plotą užimanti Antžeminių sistemų maitinimo ir energetikos laboratorija (Ground System Power and Energy Laboratory). Laboratorija įkurta Detroito regione, siekiant geriau koordinuoti šio objekto veiklą, derinant ją su civilinės pramonės pasiekimais.
Kuro elementai elektrą generuoja naudojant chemines reakcijas, vykstančias skylant vandenilio molekulėms. Aviacinio arba dyzelinio kuro konvertavimas į vandenilį tikrai nėra pats ekologiškiausias šio proceso variantas, tačiau kariškiai pasirinko kaip tik tokį mažiausiai rizikos keliantį pradinį scenarijų. Visiškai realu, jog ateityje bus pritaikyti ekologiškesni vandenilio šaltiniai, ypač kai kuro elementų technologijos taikymas jau neapsiriboja vien tik gryno vandenilio panaudojimu – pavyzdžiui, vadinamuosiuose mikrobiniuose kuro elementuose (angl. microbial fuel cell) elektra generuojama panaudojant biologines mikroorganizmų funkcijas, kurių veiklai palaikyti pakanka jūros vandens, dumblo ar netgi nuotėkų vandens.
Plataus vartojimo elektromobilių rinkoje neabejotinai dominuos maži lengvieji keleiviniai automobiliai. Tačiau JAV armijos vykdomų tyrimų rezultatai rodo, jog kuro elementai ir atsinaujinanti energetika ateityje bus pritaikoma bet kokio tipo transporto priemonėms. Siekdama paskatinti tokį perėjimą, kariškių iniciatyva Atlantoje buvo surengta hibridinius variklius naudojančių sunkvežimių technologijoms skirta konferencija. Be to, JAV armija šiuo metu dyzelio-elektros hibridinę technologiją taip pat testuoja su žvalgybinės paskirties transporto priemonėmis, JAV laivynas dar praėjusiais metais sukonstravo pirmąjį hibridiniu elektriniu varikliu varomą karinį laivą. O žvelgiant iš civilinės rinkos pusės, kompanija „Caterpillar“ neseniai pristatė savo pirmąjį dyzelinį-elektrinį hibridinį traktorių, o pirmasis vandenilio kuro elementais varomas civilinis lėktuvas į dangų pakilo jau daugiau kaip prieš porą metų. Atsižvelgiant į spartų pasaulio judėjimą ekologijos linkme, tokio tipo naujovių galėsime tikėtis ir daugiau, be to, jau artimiausioje ateityje.