Tarptautiniame Farnboro aviacijos šou orlaivių gamintojos „Airbus“ pristatytas koncepcinis lėktuvo modelis suteikia oro keleiviams progą pažvelgti į ateities skrydžių pasaulį. „Inžinierių vizija“ iliustruoja bendrovės siekį atitikti 2050 m. keleivių lūkesčius.
Išplatinti vaizdai atskleidžia ne išgalvotą skrydžių koncepciją, o realistišką 2050 m. oro transporto viziją, kuri, jeigu dabartinės technologijos sparčiai tobulės, gali būti įgyvendinta jau 2030 m. „Airbus“ kompanijos orlaivių medžiagų, aerodinamikos, korpusų ir variklių specialistai sukūrė orlaivio modelį, kuris atspindi inžinierių svajonę išpildyti ateities keleivių lūkesčius. Visi orlaivio elementai – ypač ilgi ir ploni sparnai, pusiau įmontuoti varikliai, „U“ formos uodega ir lengvas pažangiųjų technologijų korpusas – sukurti siekiant pagerinti aplinkosauginius ir ekologinio efektyvumo rodiklius. Dėl to orlaivis suvartoja mažiau degalų ir mažiau teršia aplinką, kelia mažiau triukšmo ir teikia didesnį komfortą.
Kitos „Airbus“ ateities vizijos atskleidžia planus radikaliai keisti orlaivių interjerą. Leidinyje „Airbus ateities vizija“ (angl. The Future by Airbus) kompanija pristato planus palaipsniui pakeisti įprastas keleivių vietas prie kiekvieno keleivio kūno formos prisitaikančiomis sėdynėmis, pagamintomis iš ekologiškų ir savaime išsivalančių medžiagų, sukurti orlaivio korpuso sienas, kurios taptų perregimos vos spustelėjus mygtuką ir leistų 360 laipsnių kampu stebėti apačioje esantį pasaulį, o taip pat įdiegti holografinių projekcijų technologijas, leidžiančias keleiviams paversti savo kabiną biuru, miegamuoju ar net japonišku sodu!
Ekologiški energijos šaltiniai, tokie kaip kuro ląstelės, saulės pultai ar net žmogaus kūno šiluma galės teikti energiją kai kurioms ateities orlaivių sistemoms. Kadangi aeronautikos inžinieriai toliau semiasi įkvėpimo iš gamtos, kai kurie šių orlaivių galbūt net bus sukonstruoti tarsi paukščiai, kad skrendant sumažėtų oro pasipriešinimas, kuro sąnaudos, o tuo pačiu ir oro tarša.