Daugkartinio naudojimo erdvėlaivių „Shuttle“ programa nesibaigs tol, kol to nepripažins JAV Kongresas. Senato komitetas pradėjo ruošti naują reglamentą, pagal kurį kitais metais „Shuttle“ bus skirta papildoma misija, taip pat atstatytas prezidento Obamos iniciatyva „apkarpytas“ kai kurių NASA misijų biudžetas, praneša „New York Times“.
Galbūt paskutinis „Shuttle“ išorinis kuro bakas išvežamas iš „Michoud Assembly Facility“ gamyklos netoli Naujojo Orleano. NASA nuotr. |
---|
Ši pataisa pratęs sunkiosios nešančiosios raketos „Ares“ kūrimo darbus ir programą, kurios rėmuose turėtų būti sukurtas naujas žemutinę Žemės orbitą galintis pasiekti erdvėlaivis, rašo „Times“, cituodamas Senato narį respublikoną Deividą Viterį (David Vitter). Įstatymas taip pat gali suvaržyti komercinės kosminių skrydžių industrijos laisvę, kadangi bus įvestas reikalavimas kompanijoms įrodyti savo realius pajėgumus, prieš pasirašant kosminių skrydžių vykdymo paslaugų sutartis. Teigiama, jog projekto iniciatoriai daugiausia priklauso toms valstijoms, kuriose yra sutelkta pagrindinė kosminių tyrimų ir skrydžių industrija. Pavyzdžiui, paties Viterio valstijoje įsikūrusi „Lockheed“ gamykla, gaminanti „Shuttle“ išorinius kuro bakus.
Pagal vasarį paskelbtą Obamos siūlymą NASA turėtų atsisakyti savo planų dar kartą nuskristi į Mėnulį ir vietoj to turėtų susitelkti ties naujų technologijų kūrimu. Agentūrai rekomenduojama parengti planą, pagal kurį apie 2025 metus žmonės būtų nuskraidinti į asteroidą, ir, maždaug dar po 10 metų – į Marsą. Šiems planams įvykdyti NASA turėtų pasitelkti privačią kosminių skrydžių industriją, kuri į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) skraidintų ne tik krovinius, bet ir pačius astronautus.
Daugelis kritikų teigia, jog toks planas iš NASA atima jos viziją, kuri ilgą laiką skatino didžiausius agentūros pasiekimus. Tačiau dėl sugrįžimo į Mėnulį idėjos išsiskiria netgi kritikų nuomonės. Senato komiteto inicijuotas naujojo įstatymo projekto aptarimas turėtų vykti ateinantį ketvirtadienį.