2030 – 2035 metais į dangų gali pakilti dabar futuristiškai atrodantys naujos kartos viršgarsiniai lėktuvai, kurie veikiausiai galės pasiekti ir kosmosą.
NASA Aeronautikos tyrimų programos direktorato paskelbtam naujos kartos viršgarsinių lėktuvų koncepcijų konkursui pateiktame bendrovės „Lockheed Martin“ projekte siūloma sukurti naujo tipo viršgarsinį keleivinį lėktuvą, kuriam nebūtų taikomi dabartiniai greičio apribojimai, praneša „Space.com“. Šiuo metu dėl sukeliamos smūgio bangos viršgarsiniams lėktuvams didesniu nei garsas greičiu leidžiama skraidyti tik virš vandenynų.
„Lockheed Martin“ siūlomas naujos kartos viršgarsinis lėktuvas.
Dėl tokio JAV ir kitų šalių įvesto apribojimo šiuo metu nenaudojami „Concorde“ viršgarsiniai keleiviniai lėktuvai maksimaliu greičiu galėjo skraidyti tik būdami virš Atlanto ar kitų vandenynų, teigia „Space.com“. Nuo to laiko NASA atliko kelis tyrimus, kuriais siekta išsiaiškinti būdus, kaip galima sumažinti smūginės bangos efektą, atsirandantį kertant garso greičio ribą.
„Lockheed Martin“ pasiūlytame koncepcinio keleivinio lėktuvo, galinčio viršgarsiniais greičiais skraidyti virš sausumos, eskize pakeistas variklių išdėstymas: jie turėtų būti montuojami ne po sparnais, o virš jų.
Ateities lėktuvų koncepcijas nagrinėjantys NASA specialistai daug tikisi iš hipergarsinių tiesiasrovių oro reaktyvinių variklių (scramjet) technologijos. Tokius variklius turintys lėktuvai galėtų pasiekti 6 ar daugiau machų (daugiau nei 7 400 km/h) greitį ir skrieti ant savo pačių sukeltos smūginės bangos. Manoma, kad tokie ateities lėktuvai ne tik galės viršgarsiniais greičiais skraidyti virš sausumos, nesukeldami nepatogumų miestų gyventojams, bet ir atverti lėktuvams kelią į kosmosą. Futuristiniai kosminiai lėktuvai kiltų iš oro uostų kaip įprasti orlaiviai, tęstų kelionę kosmosu, o, sugrįžę į atmosferą, vėl nusileistų reikiamame oro uoste.
„Scramjet“ aviacinių variklių technologijos galimybes tiria ir JAV gynybos departamento Priešakinių gynybos tyrimų agentūra (DARPA), vykdanti eksperimentinio hipergarsinio lėktuvo „Falcon HTV-2“ bandymus.
Atskirą hipergarsinių orlaivių „X-51A WaveRider“ tyrimų programą vykdo ir JAV karinės oro pajėgos. Gegužės mėnesį „X-51A WaveRider“ virš Ramiojo vandenyno pasiekė ilgiausio hipergarsinio skrydžio rekordą. Tačiau šiam lėktuvui dar nepavyko sumušti NASA eksperimentinio nepilotuojamo lėktuvo X-43A greičio rekordo: 2004-ųjų lapkritį jis buvo pasiekęs 9,6 machų – beveik 10 kartų didesnį už garso – greitį, pastebi „Space.com“.