Bendrovė „Northrop Grumman“ išbandė naują programinę įrangą, kuri ateityje bus naudojama nepilotuojamuose orlaiviuose (UAV) prireikus ore pasipildyti degalų.
Dešimt naujosios sistemos bandymų buvo atlikta šių metų kovo mėnesį, praneša „FlightGlobal.com“.
Nauja programinė įranga buvo įdiegta į lėktuvo „LearJet“ skrydžio valdymo kompiuterį. Ji veikė kartu su GPS ir inercinės navigacijos sistemų įrenginiu LN-251. Jo signalai buvo perduodami į nepilotuojamą orlaivį imituojančio „LearJet“ valdymo sistemą.
X-47B. „Northrup Grumman“ iliustr.
Naujoji programinė įranga leido pasiekti vos 1 m lėktuvų pozicionavimo paklaidą – būtent tokiu atstumu „LearJet“ skrydžio metu pavyko priartėti prie degalų lėktuvo KC-135 kuro žarnos.
„Northrop Grumman“ technologija reikalauja, kad tarp degalų lėktuvo ir nepilotuojamo orlaivio būtų palaikomas abipusis ryšys, kurio metu būtų keičiamasi duomenimis apie tikslią buvimo vietą. Bendrovės atstovų teigimu, patobulinus naujos programinės įrangos algoritmus pozicionavimo tikslumą bus galima padidinti iki kelių centimetrų.
„Northrop Grumman“ JAV Karinio jūrų laivyno užsakymu kuria bepilotį orlaivį X-47B, kuris skrydžio metu privalo autonomiškai prisipildyti degalų. Be to, X-47B taip pat galėtų būti naudojamas kaip degalų lėktuvas, sakoma pranešime.