Pastaruoju metu sparčiai populiarėja regeneracinės stabdymo sistemos, galinčios akumuliuoti stabdymo energiją ir po to vėl ją perduoti varikliui, vietoj to, kad ji virstų šiluma.
Atrodo, netrukus eilė atlikti panašią funkciją ateis ir dar vienai automobilio sistemai – amortizatoriams.
Mokslininkai iš Niujorko universiteto kuria amortizatorius, kurie automobilio vibracijas, atsirandančias važiuojant nelygiu keliu ar staigiai stabdant, paverstų elektros energija.
Sukurto mažesnio mastelio tokio amortizatoriaus prototipo tyrimai parodė, kad, važiuojant vidutinės kokybės keliu 70 km/h greičiu, jis gali generuoti 2-8 vatus elektros energijos. Tyrėjų vertinimu, mašinoje toks amortizatorius taptų net 64 vatų generatoriumi, o visi keturi amortizatoriai – po vieną kiekvienam ratui -generuotų 256 vatus. Tai jau visai nemažai, ir pakaktų daugelio automobilio elektros prietaisų maitinimui.
Akumuliatoriaus principinė schema nėra labai sudėtinga – cilindro formos magnetų masyvas slankioja tuščiaviduriame vamzdyje, kuriame yra vario ritė. Kintantis magnetinis laukas kuria elektros srovę ritėje. Viena iš pagrindinių šio akumuliatoriaus inovacijų – efektyvus magnetinio srauto valdymas, nes elektros srovės ritėje galia tiesiogiai priklauso nuo ją kertančio magnetinio lauko kitimo greičio.
Be abejo, toks amortizatorius atliks ir savo tiesioginę funkciją – slopins vibracijas.