Kinija pristato greičiausiąjį pasaulyje traukinį, 350 km/h greičiu sujungsiantį Guangdongo ir Hubėjaus miestus.
Planuojama, kad naujasis traukinys 1068 km kelionę sutrumpins iki trijų valandų. Anksčiau įveikti tokią distanciją trukdavo daugiau nei septynias su puse valandas.
Itin greito traukinio projektas startavo 2005 m. Tai buvo integrali Kinijos vyriausybės planų, išplėsti greitaeigių traukinių tinklą šalyje, dalis. Traukinių bėgius planuojama išplėsti nuo 85998 kilometrų iki 119 973 kilometrų. Naujasis tinklas turėtų tapti antru pagal dydį pasaulyje.
„Traukinys gali išvystyti 350 km/h greitį. Šiuo metu tai yra greičiausias pasaulyje funkcionuojantis traukinys“, - džiaugsmo neslėpė Kinijos geležinkelių direktorius Zhangas Shuguangas.
Traukinio bandymai prasidėjo šių metų gruodį, o vakar jis leidosi pirmosios oficialios kelionės pagal grafiką.
Palyginimo dėlei, reikia pastebėti, kad analogiškų greitaeigių traukinių vidutinis greitis Japonijoje siekia 241 km, o Prancūzijoje – 276 km.
Rugsėjį Kinijos vyriausybė pranešė apie planus nutiesti 42 tokio pobūdžio traukinių linijas iki 2012-ųjų metų. Taip auganti ekonomikos milžinė bando kovoti su visą pasaulį krečiančia recesija.
Plėtoti traukinių tinklą Kinijai padeda tokios užsienio kompanijos kaip „Siemens“, „Bombardier“ ir „Alstom“.
Bilietai į greičiausią pasaulį traukinį, kuris stabtelės ir Hunano provincijos sostinėje, kinams atsieis 780 juanių (274 litus) už pirmą klasę ir 490 juanių (172 litus) už antrąją klasę. Neabejojama, kad šis traukinys sudarys rimtą konkurenciją Kinijos oro bendrovėms.
„Greitaeigiai traukiniai už orlaivius pranašesni savo patogumu, punktualumu ir saugumu. Naujasis traukinys iš oro vežėjų atims nemažą dalį rinkos“, - teigė didžiausios Kinijoje oro bendrovės „China Southern Airlines“ atstovas Si Xianmin.
Iš viso su traukinio Guabangas-Hubėjus maršrutu turėtų varžytis 160 vidinių skrydžių.
Tam, kad atlaikytų antžeminio transporto konkurenciją „China Southern Airlines“ jau paskelbė ketinanti bemaž per pusę kirpti bilietų kainas.