Baigtas rekonstruoti Kauno tunelis traukinius ne tik pasitinka atnaujinta išvaizda – istoriniame statinyje įdiegtos modernios inžinerinės technologijos, kurios padės geležinkelio darbuotojams valdyti galimas kritines situacijas. Tinkamiausias ir aukščiausius saugumo reikalavimus atitinkančias inžinerines sistemas tuneliui parinko ir įdiegė bendrovė „Fima“.
„Galima teigti, kad unikalus istorijos paveldas žengė į XXI, technologijų amžių. Tunelyje įdiegėme pažangiausius šiuo metu geležinkelių infrastruktūroje naudojamus inžinerinius sprendimus – jie operatyviai perspėja apie galimus pavojus tunelyje, o taip pat padeda neutralizuoti tų pavojų sukeltas pasekmes“,- teigia Artūras Šuliauskas, bendrovės „Fima“ Projektų vykdymo departamento direktorius.
Pasak jo, dar rengiant projektą Kauno tuneliui buvo ieškota geriausio sprendimo, nagrinėjamos užsienio šalių tuneliuose diegiamos panašios inžinerinės sistemos, tartasi su ekspertais. Diegiant sistemas reikėjo atsižvelgti į tai, kad jas gali veikti aplinka – tunelis yra specifinis statinys, jo viduje drėgna, pravažiuojantys dyzeliniai traukiniai skleidžia dūmus, nuo traukinių eismo vibruoja konstrukcijos. Todėl bendrovės specialistai parinko tokius sprendimus, kurie technologijas apsaugotų nuo neigiamo aplinkos poveikio.
Iš tunelyje „Fimos“ įdiegtų kompleksinių sprendimų bene sudėtingiausia yra galinga gaisro gesinimo sistema. Ją įjungus, po tuneliu išvedžiotus vamzdynus žaibiškai pripildo net 35 kubiniai metrai vandens, kuris purškiamas per specialius, tankiai visame tunelyje išdėstytus purkštukus. Taip pat įdiegta veiksminga pavojaus sekimo sistema, gaisrą identifikuojanti ne įprastais dūmų davikliais, o tikslią gaisro židinio vietą nustatančiu temperatūros kabeliu – tai pakankamai retas sprendimas Lietuvoje.
Specialistai tunelyje modernizavo pasenusią eismo valdymo sistemą, kuri nuo šiol turi ir papildomų saugumą užtikrinančių funkcijų – garsinėmis ir šviesos sirenomis apie artėjantį traukinį įspėja tunelyje dirbantį personalą. Šioje geležinkelio atkarpoje įrengti avariniai telefonų aparatai, įdiegtas radijo ryšys.
„Fima“ sumontavo ir dvejus gabaritinius vartus prieš tunelį esančioje Palemono stotyje. Vartuose esantys davikliai nustato traukinio gabaritų nukrypimus nuo reikalaujamų ir, esant reikalui, sustabdo traukinį raudonu šviesoforo signalu.
Tunelyje taip pat įdiegtos specialios technologijos, kurios garantuoja patikimą, statinio pamatus suardyti galinčio gruntinio vandens stebėjimą.