Keletą metų diegiama, 20 mln. Lt kainavusi elektroninių transporto bilietų sistema, turinti vieningai veikti trijuose didžiuosiuose miestuose, kol kas neveikia.
Valdininkai prisipažįsta, kad vis dar deramasi, kas ir kaip finansuos bilietų platinimo įrangos įsigijimą, praneša LTV „Šiandien“.
Viešai skelbiama, kad elektroninio viešojo transporto bilieto sistema jau yra parengta, tačiau praktiškai ji neveikia. Modernesnė bilietų žymėjimo sistema veikia tik Kaune.
„Mes elektroninę sistemą, tiek elektromechaninius komposterius, tiek borto kompiuterius, jau turėjome ir anksčiau, todėl ir miestiečiai yra įpratę ne prie tų senųjų metalinių krokodilų, vadinamų, bet prie elektromechaninių komposterių“, – sako Paulius Keras, Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas.
Tuo metu Vilniuje ir Klaipėdoje iki šiol naudojami dar sovietmečio komposteriai, mat, pasak valdininkų, vis dar deramasi dėl elektroninių bilietų platinimo, stringa įrangos techninė priežiūra.
„Kai kuriuose autobusuose sumontuota įranga neveikia taip, kaip turėtų veikti. Gaila, bet techninė priežiūra, kuri turi būti operatyvesnė, kol kas mūsų lūkesčių nepatenkina“, – teigia Gintaras Neniškis, „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas.
„Tie patys „Lietuvos spaudos“ kioskeliai neturi infrastruktūros, kurie įgalintų įrašyti į kortelę duomenis. Reikia nusipirkti papildomą paslaugą, įgalinti juos tą infrastruktūrą susikurti ir pradėti naudotis“, – tvirtina Rimvydas Jančiauskas, Vilniaus savivaldybės Informacinių technologijų skyriaus vedėjas.
Šiuo metu, pasak Vilniaus valdžios atstovų, deramasi, kokiomis dalimis tiekėjas ir miesto valdžia pasidalys įrangos pirkimo išlaidas.
Prieš kelerius metus pradėtas ir keletą kartų strigęs projektas finansuotas iš Europos Sąjungos paramos. Projektą prižiūrinti agentūra sako, kad elektroninių bilietų sistema turi veikti tinkamai.
„Jeigu nustatytume patikros vietoje, kad ji nepilnai išnaudojama, tai būtų atitinkami sprendimai. Būtų sprendžiamas klausimas, ar tinkamai panaudotos struktūrinių fondų lėšos sukuriant tokią infrastruktūrą. Viena iš priemonių yra visų ar dalies lėšų grąžinimas“, – sako Daiva Grigorjeva, VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros Struktūrinės paramos departamento l.e.p. direktoriaus pavaduotoja.
Kada keleiviai galės naudotis visų rūšių transporto elektroniniais bilietais, valdininkai pasakyti negali.