Intelektualius inžinerinius sprendimus teikiančios, JAV kapitalo didžiąja dalimi valdomos bendrovės „Fima“ padalinys Latvijoje pasirašė sutartį su Rygos Savivaldybės Transporto departamentu. Bendrovė šia sutartimi įsipareigojo įdiegti modernią transporto priemonių skaičiavimo sistemą ant didžiausio ir naujausio mieste Dienvidu tilto. Ši sistema reikalinga kaupti duomenims apie eismo intensyvumą, pagal kuriuos vėliau bus analizuojamas eismo efektyvumas bei ieškoma būdų jį didinti.
„Du pietinius Rygos rajonus jungiantis Dienvidu tiltas yra vienas brangiausių projektų Latvijos sostinėje per pastaruosius keletą metų. Jo statybos kainavo beveik 3 mlrd. litų. Todėl miesto savivaldybė nori patikrinti, koks yra šio tilto apkrovimas“,- sako Vytautas Zinkevičius, bendrovės „Fima“ plėtros direktorius.
Pasak jo, „Fima“ ant 500 metrų ilgio tilto įdiegs vienus patikimiausių transporto priemonių skaičiavimo detektorių, kurie naudojami daugumoje Vakaru Europos šalių. „Fimos“ pasiūlyta sistema veikia infraraudonųjų spindulių pagalba ir už kitas tokią pačią eismo matavimo funkciją atliekančias sistemas yra pranaši tuo, jog ją galima įrengti ant kelio ženklų ar kitų konstrukcijų, tokiu būdu neardant kelio dangos. Taip pat ši diegiama sistema tikslius duomenis fiksuoti geba net ir esant lėtam transporto srautui ar blogoms oro sąlygoms.
Ant Dienvidu tilto „Fimos“ padalinio Latvijoje darbuotojai sumontuos iš viso šešis infraraudonųjų spindulių detektorius. Įrangos pagalba bus skaičiuojamos visos transporto priemonės, važiuojančios tiltu, o sistema ne tik skaičiuos automobilius, bet ir įvertins jų greitį, nustatys transporto priemonių dydį. Duomenys apie eismo srautą bus kaupiami kompiuterio duomenų bazėje.
Visa eismo srauto matavimo sistema bus maitinama iš naktį įjungiamo gatvės apšvietimo elektros tinklo. Dieną sistemą maitins nakties metu pakrauti akumuliatoriai. Tokiam sprendimui įgyvendinti planuojama panaudoti mažai elektros energijos vartojančią įrangą.
Rygos gatvėse ir ant likusių tiltų jau yra įrengtos kitokios eismo srautų matavimo sistemos, bet „Fimos“ diegiama infraraudonųjų spindulių pagalba veikianti stacionari transporto priemonių skaičiavimo sistema bus pirmoji tokio tipo sistema Latvijoje.
Beje, Lietuvoje automobilių srautai yra matuojami virš 80 vietų, Vilniuje – kiekvienoje didesnėje sankryžoje. Mūsų šalyje tam dažniausia naudojamos videokamerų pagrindu veikiančios arba į kelią montuojamos eismo intensyvumą fiksuojančios sistemos.