Tipinis gamtos fotografas pirštų galais keliauja per miškus, pasikabinęs fotoaparatą ant peties kantriai ieško tinkamo apšvietimo. Robert'o Buelteman'o darbo metodas kitoks - jis dirba visiškoje tamsoje, atsisako fotoaparatų, objektyvų ir kompiuterių. Šią įrangą jam pakeičia akumuliatoriniai laidai, optinis pluoštas ir 80000 voltų elektros.
Šis keistas būdas jam leidžia sukurti tokias fotografijas, kuriose tarsi perteikiama užfiksuotuose objektuose slypinti gamtos jėga, tačiau patys objektai proceso eigoje būna sunaikinami. Buelteman'as naudoja įmantriai patobulintą Kirlian'o fotografijos, o tiksliau - fotogramų (be fotoaparato sukurtų nuotraukų) darymo būdą. Šis metodas buvo populiarus ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje ir yra laikomas tokiu sudėtingu ir reikalaujančiu daug darbo, kad praktikoje sutinkami vos pavieniai tokia meno rūšimi besižavintys asmenys.
Auksinis sinavadas (angl. Golden Columbine)
©Robert Buelteman
Buelteman'o darbas prasideda nuo kankinančiai ilgo pasiruošimo. Pirmiausia jis skalpeliu gramdo gėlių, lapų ir šakelių paviršių, kol šie tampa permatomi. Tada kiekvienas fotografuojamas komponentas išdėliojamas ant spalvotos fotografinės juostelės ir, siekiant gauti detalesnius vaizdo efektus, viskas uždengiama difuziniu ekranu. Toks savotiškas rinkinys patalpinamas ant autoriaus „molberto“ - tarp organinio stiklo lakštų patalpinto metalo sluoksnio, plūduriuojančio skystame silikone. Per visą konstrukciją perleidžiamas aukštos įtampos elektros impulsas. Elektronai skrieja iš metalo lakšto per silikoną, organinį stiklą ir augalą ir patenka atgal į kito poliarumo jungiamųjų laidų kontaktą. Tuo momentu objektą supančios dujos jonizuojamos, palikdamos nežemiškai atrodančius vainikus. Tada menininkas rankomis spalvina gautą paveikslą. Tam naudojama balta šviesa, šviečianti per žmogaus plauko storio optinę skaidulą. Procesas yra tiek sudėtingas, kad norint sėkmingai užbaigti vieną nuotrauką, gali prireikti padaryti iki 150 bandymų.
Alstremeria (lot. Alstroemeria spathulata)
©Robert Buelteman
Kadangi nenaudojamas joks spalvas galintis iškraipyti objektyvas, Buelteman'o darbuose natūralūs atspalviai atkartojami daug geriau nei tradicinėse nuotraukose. „Aš keliu klausimą apie tai, ką mes matome kiekvieną dieną“, - sako Buelteman'as. „Ar tai tikrai gėlė? Ar aš buvau aklas visą savo gyvenimą?“. Daugiau jo darbų galima rasti neseniai publikuotoje knygoje „Signs of Life“ (liet. „Gyvenimo ženklai“).