Automobilis, kuriam nereikalingas vairuotojas, artėja sulig kiekviena diena - kompiuteriai transporto priemonėse iš žmogaus perima vis daugiau operacijų. Didžiojoje Britanijoje pademonstruota naujausia ir tikriausiai ambicingiausia sistema, automatiškai reguliuojanti automobilio greitį pagal konkretaus maršruto ypatumus.
Intelektuali kruizo kontrolės sistema „Sentience“ kurta su tikslu minimizuoti kuro sąnaudas ir aplinkos taršą. Ji automatiškai apskaičiuoja optimalų maršrutą pagal eismo, topografijos, posūkių ir vingiuotumo, greičio ribojimo informaciją. Ir ne tik tai - sistema visos kelionės metu automatiškai vykdo stabdžių ir akceleratoriaus pedalų funkcijas. Ji griežtai laikosi leistino greičio apribojimų, sulėtina automobilį ties posūkiais, „gulinčiais policininkais“ ir eismo žiedais ir netgi žino, kada priekyje esančio šviesoforo lempos persijungs į raudoną arba kitą spalvą. Taip sutaupoma kuro, kuris paprastas išeikvojamas bereikalingai greitėjant iki sustojimo taško. Bandymų metu nustatyta kuro ekonomija siekė nuo 5% iki 24% - o tai yra palyginti nemažai. „Sentience“ sistemą tikimasi pradėti diegti serijinės gamybos automobiliuose jau 2012 metais.
Maršruto informacijai surinkti naudojamas paprastas delninukas su GPS imtuvu