Automobilių projektavimu užsiimanti Vokietijos kompanija EDAG sukūrė automobilio prototipą, kurio priekinėje ir galinėje kėbulo dalyje integruoti organinių diodų (OLED) displėjai. Gamintojo teigimu tai leistų geriau komunikuoti su kitų automobilių vairuotojais.
EDAG sukurtas „Light Car – Open Source“ („Šviesos automobilis - atviras kodas“) modelis pasinaudojo idėja pakeisti fizinius įrenginius (lempas) programiškai valdomais jų analogais. Panašiu principu mobiliųjų telefonų gamintojai fizinius telefonų mygtukus pakeičia jų imitacijomis lietimui jautriuose ekranuose. Toks automobilio displėjus yra lengvai perderinamas pagal kiekvieno vairuotojo poreikius ir gali padidinti dinamiškai informaciją vaizduojančio ekrano plotą. „Light Car“ atveju OLED ekranas gali rodyti kelio dangos būklę, spustelėjus stabdžių pedalą galiniame stikle gali vaizduoti didžiulį 'Stop' ženklą, taip papildomai perspėjant gale važiuojantį žmogų.
Pirmajame prototipo modelyje priekiniai stiklinai OLED displėjai pagerina priekinių žibintų šviesos charakteristikas. Galiniai displėjai integruoti tiesiog galiniame automobilio stikle. EDAG esminė idėja yra ta, kad pirkdamas automobilį kiekvienas vartotojas galėtų, pavyzdžiui, užsakyti norimos formos priekinius žibintus, arba kad aplink juos būtų sudaromi specifiniai šviesos raštai. Be to, ištobulinus programinę įrangą, kiekvienas vairuotojas ekranuose rodomą informaciją galėtų keisti - pavyzdžiui, kompanijos galėtų rodyti reklaminę informaciją, futbolo ar krepšinio klubų fanai rodytų komandas palaikančią simboliką ir panašiai, jei tik ta informacija netrukdytų kitiems eismo dalyviams.
Kompanija EDAG neplanuoja pati gaminti „Light car“ automobilių. Technologiją tikimasi parduoti didiesiems automobilių gamintojams, kad ją naudojantys gaminiai kuo greičiau pasirodytų miestų gatvėse ir keliuose. Tikimasi, kad pirmuosius komercinius OLED ekranus turinčius modelius pavyks pagaminti dviejų trijų metų bėgyje.
Žinoma, jei jūs esate rūpestingi ir atidūs vairuotojai, papildomi OLED displėjai didelio skirtumo nesudarys, tuo labiau kad per ilgus metus mes jau pripratome prie standartinės konstrukcijos ir standartinių spalvų žibintų. Tačiau tai galėtų padėti tiems, kurių regėjimas galbūt nėra toks stiprus, arba kurių reakcija nėra tokia greita.