Penktajai kartai priskiriami kariniai reaktyviniai lėktuvai tarnybą JAV oro pajėgose pradėjo 2005 metais. Šio tipo orlaiviai daugiausia išsiskiria integruotomis avionikos sistemomis; juose taip pat įdiegtos modernios nematomumą radarams užtikrinančios technologijos, vidaus ir aplinkos stebėjimo jutikliai.
Pažangios integruotos avionikos sistemos ženkliai sumažina pilotams tenkančią funkcinę apkrovą. Visi ginklai patalpinami lėktuvo viduje, taip dar daugiau padidinant orlaivio slaptumo lygį. Komunikacinės ryšio technologijos leidžia realiu laiku perduoti informaciją į ir iš lėktuvo.
Dabartiniu metu vieninteliai sukurti ir į karinių pajėų sudėtį įeinantys penktosios kartos reaktyviniai naikintuvai yra „F-22 Raptor“ (pirmasis modifikacijos YF-22 skrydis atliktas 1990 rugsėjo 29, modifikacijos F22 - 1997 rugsėjo 7) ir „F-35 Lightning II“ (pirmasis skrydis atliktas 2006 gruodžio 15) - abu jie priklauso JAV. Tiesa, didžiųjų pasaulio superjėgų konkurencinė kova kuriant penktosios kartos karinius orlaivius tebesitęsia. Rusijos specialistai tokį lėktuvą (arba inžineriniu žargonu - „avionikos kompleksą“) ketina baigti kurti maždaug penkerių metų bėgyje. Techninės tokių projektų detalės yra užslaptintos, nors patys rusai kai kuriuos techninius savo projekto aspektus atskleidžia, greičiausiai tikėdamiesi padidinti būsimojo gaminio paklausą arba siekdami pritraukti investuotojų.
Abu pasaulinio garsumo Rusijos naikintuvų gamintojai „MiG“ ir „Sukhoi“ rungėsi dėl teisės sukurti šiai šaliai skirtą penktosios kartos naikintuvą. „MiG“ specialistai savo kandidatu pasiūlė „MiG 1.44“ prototipą, tuo tarpu „Sukhoi“ savo bazei pasirinko „Su-47“. Abu šie lėktuvai pasižymi puikiomis skrydžio savybėmis, tačiau savotiškas technologines varžybas galiausiai laimėjo „Su-47“. „Su-47“ Berkut“ („Golden Eagle“ arba „Auksinis erelis“) yra ilgesnis kaip 25 metrai, sparnų plotis didesnis kaip 15 metrų. Esminis lėktuvo aspektas - sparnai yra išlenkti į priekį, priešingai nei daugumoje kitų šiandieninių lėktuvų. Nepaisant to, kad lėktuvo prototipas jau egzistuoja, Rusijos karinės pajėgos jo neskuba įtraukti į savo oro technikos gretas ir lėktuvas vis dar klasifikuojamas kaip eksperimentinis (pirmasis skrydis atliktas 1997 rugsėjo 15).
Tolesniame filmuke lakūnas-bandytojas Alan'as Norman'as pristato lėktuvus „F22 Raptor“ ir „F-35 Lightning II“.