Prekeiviai narkotikais jau keletą metų naudoja savos gamybos povandeninius laivus, kuriais kvaišalai gabenami iš Kolumbijos į JAV (ir galbūt kitas vietoves). Šios mašinos vis tobulėja, ir naujausiuose modeliuose naudojamos netgi nuotolinio valdymo sistemos.
Narkotikus gabenantis povandeninis laivas
©US Navy
Iš tiesų šie laivai nėra tikri povandeniniai laivai, kadangi jų viršutinė dalis išlieka išnirusi virš vandens paviršiaus. Tačiau korpusas virš vandens nepakyla daugiau kaip pusę metro ir dėl to juos sunku aptikti radarais. 12-26 metrų ilgio laivas gali gabenti apytiksliai 4-12 tonų krovinį ir 4 žmones. Tiesa, ekipažo poreikis atkrenta, jei transporto priemonėje įdiegta nuotolinio valdymo galimybė.
Pakrančių apsaugos pareigūnai apieško savaeigio pusiau panyrančio laivo denį. Laivas sulaikytas 2008 metų rugsėjo 13 dieną. Laivas techniniu požiūriu pajėgus nukeliauti iš Ekvadoro į San Diego (Kalifornija) be tarpinių sustojimų atsargoms papildyti.
©U.S. Navy photo/Petty Officer 1st Class Nico Figueroa
JAV pakrančių apsaugos tarnybos teigimu, laivai varomi dyzeliniais varikliais, o kuro bakas talpina iki 5700 litrų kuro. Pilno bako pakanka maršrutui įveikti 6-12 mazgų greičiu. Manoma, kad vienam laivui pagaminti prireikia metų - naudojamos medžiagos yra stiklo pluoštas/mediena arba plienas, kaina - 2 milijonai dolerių. Tai nėra didelė suma, kadangi vienas iš Ekvadoro į San Diego nugabentas krovinys gali kainuoti beveik 200 milijonų dolerių. „...jei įmanoma gabenti tiek daug kokaino, ką dar galima patalpinti į tokį pusiau panyrantį aparatą? Ar įmanoma juo gabenti masinio naikinimo ginklus?“, - kelia probleminį klausimą pietinio JAV laivyno admirolas Jim'as Stavridis.