Ne paslaptis, kad prie šviesoforų sumontuojamos automatinės vaizdo kameros neretai naudojamos siekiant miestui gauti didesnes pajamas iš vairuotojams skiriamų baudų. Tačiau Italijoje atskleistas sukčiavimo atvejis, kai visa eismo valdymo sistema buvo tyčia nustatyta sutrumpinti geltonos šviesos švytėjimo trukmę vien tik tam, kad pagausėtų eismo pažeidimų.
Šios eismą prie šviesoforų ir greičio viršijimą fiksuojančios videokameros jau ir anksčiau keldavo daug prieštaravimų. Tačiau Italijos atveju tokios tvarkos palaikymo priemonės buvo panaudotos nelegaliais tikslais - siekiant dirbtinai sukelti vairuotojų eismo taisyklių pažeidimus. Policijos atlikto tyrimo eigoje jau suimtas vienas programuotojas, o dėl kitų 108 sąmokslo dalyvių vykdomas tyrimas. Kai kurie spekuliuoja, kad dėl tokio sumanymo Italijos vairuotojai turėjo sumokėti daugiau kaip milijoną baudų.
Visoje šalyje naudojama „T-Redspeed“ sistema. Už jos programavimą atsakingas 45 metų amžiaus inžinierius Stefano Arrighetti. Sistema ypatinga tuo, kad kartu su šviesoforais naudojamos trys videokameros, kurios tiksliai nustato per sankryžą važiuojančio automobilio padėtį trimatėje erdvėje, be to, atpažįsta ir atmintyje išsaugo automobilio numerius. Kai pastebimi vairuotojai, kertantys sankryžą šviečiant raudonai šviesai, arba darantys neleistiną posūkį, ar gausybę kitų neleistinų veiksmų, jiems automatiškai už kiekvieną incidentą išrašoma „sąskaita“ - 150 eurų.
Tačiau pasirodo, kad Arrighetti ir grupelė kitų vietinių savivaldybių atstovų nusprendė pasipelnyti. Programuotojui keliami kaltinimai dėl bendradarbiavimo su 63 kelių policijos ir 39 vietinės valdžios atstovais bei septynių skirtingų kompanijų vadovais, siekiant perderinti eismo valdymo sistemą taip, kad geltona šviesa persijungtų į raudoną greičiau, ir taip „sugautų“ daugiau vairuotojų. Sąmokslą atskleidė Lerici policijos vadovas Roberto Franzini, kuris atkreipė dėmesį į tai, kad pastarųjų mėnesių pažeidimų skaičius buvo ženkliai didesnis nei paprastai. „Iš viso per paskutiniuosius du mėnesius buvo 1439 pažeidimai. Tai buvo per daug - mūsų patruliai per dieną užregistruoja daugiausia 15“, - pasakojo Franzini žurnalistams. Policijos ataskaitos duomenimis, taip gautomis pajamomis nuo 2007 metų dalijosi apytiksliai 300 savivaldybių ir keletas kompanijų.
Vadinamosios „raudonosios šviesos kameros“ pastaruoju metu vis labiau kritikuojamos tiek vairuotojų, tiek žurnalistų, ir, panašu, teisėtai. Neseniai Denveryje buvo nustatyta, kad miestas įdiegęs panašią sistemą nesurinko reikiamų tikslumui kalibruoti duomenų, tačiau nepaisant to 75 dolerių dydžio baudos buvo paskirtos daugiau kaip 14000 vairuotojų. Panašu, kad geltonos šviesos trumpinimas yra tendencija, sparčiai plintanti visame pasaulyje. Savivaldybės greitai „atranda“ idėją, kad nors eismo saugumo tokios videokameros ženkliai ir nepadidina, tačiau pajamos už išrašytas baudas pagausėja neabejotinai. Be to, „raudonos šviesos“ ir greičio matavimo videokameros kartais būna labai netikslios, dėl ko jaunimas savo sąskaitas su priešais suvedinėja automobiliui uždėdami netikrus numerius ir tyčia viršydami greitį greičio matuoklio veikimo zonoje.