Didinant Lietuvos ir ES saugumą, sustiprinta tranzitu iš Rusijos į Kaliningrado sritį, ir atgal vykstančių traukinių kontrolė. Atskiruose geležinkelio ruožuose ir stotyse „Fima“ įrengė pažangius apsaugos sprendimus, kurie leis akyliau stebėti, kad tranzitu keliaujantys asmenys neiššoktų iš traukinių ar neišmestų nelegaliai bandomų įvežti prekių.
„Tranzitinių traukinių „koridorių“ apsauga labai aktuali, nes Lietuvą nuolat pasirenka nelegalūs imigrantai siekdami patekti į laisvąją Šengeno erdvę. Pasitelkę svarbiausiuose ruožuose įdiegtas apsaugos technologijas, galėsime labai greitai identifikuoti asmenis, kurie sumanytų nelegaliai išlipti iš traukinių ar iš jų ką nors išmesti“, - sakė policijos generalinis komisaras Vizgirdas Telyčėnas.
Įgyvendindama Specialiosios Kaliningrado tranzito programos pirmąjį etapą, kurio įgyvendinimą finansavo Europos Sąjunga, intelektinių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“, Policijos departamento užsakymu, įdiegė stebėjimo sistemas keturiose Vilnius - Kaunas geležinkelio ruožo stotyse (Vilniuje, Kaune, Palemone ir Lentvaryje) bei prie Vokės tilto. Atliktų darbų vertė siekia 4,8 mln. litų. Lėšos skiria Europos Sąjunga.
„Šio projekto metu sukurta viena didžiausių Lietuvoje teritorijos vaizdo stebėjimo sistemų, veikiančių IP (interneto protokolo) technologijos pagrindu. Ši sistema atitinka aukščiausius ES saugumo ir patikimumo standartus“ - teigė bendrovės „Fima“ generalinis direktorius Gintaras Juknevičius.
Minėtuose geležinkelių objektuose bendrovė sumontavo 109 vaizdo stebėjimo kameras (53 valdomas nuotoliniu būdu ir dar 56 fiksuotas) ir atskiruose geležinkelio ruožuose patiesė maždaug 2 km teritorijos pažeidimus fiksuojančio sensorinio kabelio.
„Jautrusis“ kabelis yra sujungtas su filmavimo kameromis. Į šiuo kabeliu saugomą teritoriją patekus žmogui, vaizdo kamera automatiškai atsisuka į tą vietą, pradeda ją filmuoti ir siunčia vaizdą į stebėjimo poste įrengtus ekranus, prie kurių budi pareigūnai. Lygiai taip pat automatiškai kameros atsisuka ir pradeda filmuoti traukinių kelią, kai juo pradeda artėti tranzitinis traukinys“, - įdiegtos apsaugos sistemos automatines galimybes aiškino „Fimos“ vadovas.
Kamerų stebimas geležinkelio vaizdas tiesiogiai perduodamas į Vilniuje ir Kaune įrengtus vaizdo stebėjimo postus. Signalai taip pat siunčiami į transporto policijos komisariatus bei „Gelsaugą“, kuri atsakinga už geležinkelio saugumą.
Tranzitiniai geležinkelio objektai ir kelio ruožai kameromis stebimi visą parą. Kadangi sumontuotos didelės raiškos kameros, jos leis užfiksuotus pažeidėjus atpažinti iš rūbų, ir netgi matyti asmenų veidus.
„Įgyvendintas projektas padės ne tik užtikrinti saugų bei sklandų traukinių tranzitą Lietuvos teritorijoje, bet ir palaikyti viešąją tvarką. Pavyzdžiui, Lentvario traukinių pervažoje jau užfiksuoti konkretūs pažeidėjai, kurie draudžiamu metu važiavo per pervažą“, - sakė Transporto policijos komisariato viršininkas Sergejus Byčkovas.