Naujausia „Siemens“ technologija mažins aplinkos taršą. Jūriniuose laivuose naudojamą dyzeliną pakeis elektra – Vokietijos uoste Liubeke laivai savo generatorius pakraus tiesiog krante.
„Siemens“ sukurta energijos tiekimo sistema „Siharbor“ leidžia uoste prisišvartavusiems laivams išjungti dyzeliu varomus generatorius ir, prisijungus prie energijos tiekimo sistemos, naudotis jėgainių generuojama energija, užuot gaminus ją savarankiškai.
Energija tiekiama paprastu kištuko ir lizdo sujungimo principu: Liubeko uosto „Nordland“ doke prisišvartavusiems laivams tereikia kabeliu susijungti su krantinės ryšio punktu.
Energijos tiekimo sistemos „Siharbor“ struktūra
©Siemens
Taip sprendžiama daugeliui uostamiesčių aktuali problema – uosto „smogas“. Dyzeliu varomi generatoriai ne tik gamina energiją, bet ir sukelia gerokai aukštesnę sieros ir kitų sveikatai žalingų dalelių emisiją negu bet kuris kitas kuras, o laivų CO2 emisija yra tokia pat didelė kaip ir oro transporto. Laivams naudojantis naujuoju energijos šaltiniu, jų generuojamo CO2 kiekis turėtų sumažėti 35 proc., azoto oksidų kiekis – 95 proc., sveikatai žalingų dalelių koncentracija ore – apie 90 proc.
„Siemens“ technologija Liubeke veikia 50 hercų dažniu, kaip ir visi uoste besišvartuojantys laivai. Tuo tarpu beveik du trečdaliai visų laivų pasaulyje turi 60 hercų dažniu veikiančias sistemas, todėl norint Europoje tiekti laivams energiją iš kranto reikia suderinti jų dažnius. Šiuo tikslu „Siemens“ sukūrė „Siplink“ sistemą, kuri leidžia sujungti „Siharbor“ su laivo borto sistema nepaisant skirtingų abiejų dažnių. „Siplink“ turi du DC sąsaja sujungtus keitiklius, kurie yra prijungti prie energijos tiekimo tinklo. Tokiu būdu „Siplink“ sugeba ne tik tiekti energiją atskiram tinklui, bet ir sureguliuoti besiskiriančius jų dažnius bei sujungti tuos tinklus.
Pirmieji tokią sistemą išbandė Švedijos jūrų transporto kompanijos „Transatlantic“ keltai „Transpaper“, „Transpulp“ ir „Transtimber“.