Nuo 2011-ųjų visi nauji automobiliai Europos Sąjungoje privalės turėti naujo tipo žibintus, kurie švies tik šviesiu paros metu. Tokį sprendimą patvirtino Europos Komisija, suderinusi su šalių narių ekspertais.
Dieną švienčiantys žibintai turėtų keliolika procentų sumažinti nelaimingų atsitikimų keliuose skaičių.
Važinėti dieną su įjungtomis šviesomis Lietuvoje, Skandinavijos ir kitose Europos šalyse – nieko naujo.
Ekspertų duomenimis, ši priemonė iki 15 proc. padeda sumažinti avarijų skaičių ir iki 5 proc. – mirtinų atvejų avarijose.
Tačiau iki šiol netrūksta ir skeptikų, teigiančių, jog padidėja kuro sąnaudos, oro tarša ir išlaidos remontui.
Europos Komisija siūlo kokybiškai naują sprendimą. Visi nauji lengvieji automobiliai, o kiek vėliau ir sunkvežimiai bei autobusai, privalės turėti specialias ekonomiškas, šviesos diodų ar kitas taupias lemputes.
Šios šviesos įsijungs automatiškai, užvedus variklį, tačiau veiks tik dieną, jų švietimo kampas bus kitoks nei pagrindinių žibintų.
Vakare, įjungus tikras lempas, dienos šviesos išsijungtų. EK teigimu, taupios lemputės kuro suvartojimą padidintų tik keliasdešimčia gramų šimtui kilometrų, o visas automobilio kaina pabrangtų maždaug 100 eurų.