Skaitmeninių pramogų konsorciumas planuoja plėtoti naują standartą, leisiantį vartotojams laisviau naudotis įsigytu skaitmeniniu turiniu, rašo „Reuters“. Naujasis standartas vartotojams, įsigijusiems filmų ar kitokios vaizdinės medžiagos, leis ją laisvai peržiūrėti įvairiais namuose esančiais prietaisais, internetu transliuoti į nešiojamuosius kompiuterius ar mobiliuosius telefonus.
Tikimasi, kad panaikinus griežtus suvaržymus dėl naudojimosi skaitmeniniu turiniu, jo pardavimai išaugs.
Standartą kuriančiam konsorciumui „Digital Entertainment Content Ecosystem“ priklauso tokios bendrovės kaip „Philips Electronics“, „Sony“, „Toshiba“, HP, „Cisco“. Konsorciumas bendradarbiauja su beveik visomis didžiosiomis Holivudo studijomis.
Konsorciumo narių tikslas - sukurti centralizuotą teisių į įsigytą skaitmeninį turinį biblioteką, kurią būtų galima pasiekti iš bet kur. Įgyvendinus šį tikslą, būtų iš esmės pakeisti iki šiol egzistavę skaitmeninio turinio apsaugos metodai, naudojami šiuo metu.
Pavyzdžiui, įsigytos dainos iš „Apple iTunes“ parduotuvės galima klausytis daugiausia 5 skirtinguose kompiuteriuose, jos nebus galima paleisti jokiame kitame grotuve, išskyrus „iPod“.
Tuo metu konsorciumas, kurdamas naują standartą, laikysis kelių taisyklių. Standartas bus suderinamas su įvairiais įrenginiais ir paslaugomis, pavyzdžiui, filmą bus galima peržiūrėti tiek „Microsoft“ grotuve „Zune“, tiek televizoriuje „Philips“, prijungtame prie internetinės televizijos. Antra, standartas leis pasirinktą filmą nukopijuoti ir į laikmenas įrašyti neribotą kiekį kartų.
Be to, vartotojai galės įsigyto filmo nesisiųsti į kompiuterį ir jį peržiūrėti per internetą iš bet kur. Galop, naujas standartas bus atviras, jį galės laisvai naudoti visi turinio kūrėjai ir platintojai.
Tikimasi, kad naujasis standartas paskatins didesnę įvairovę rinkoje, kurioje dabar dominuojanti „Apple“ gali diktuoti sąlygas dėl skaitmeninio turinio platinimo. Pastaroji bendrovė kol kas nėra išreiškusi noro prisijungti prie konsorciumo.
Tarp kitų bendrovių, susijusių su skaitmeninio turinio platinimu, tačiau kol kas neprisijungusių prie konsorciumo, yra „Amazon.com“, „Walmart“, „AT&T“, „Verizon“.