Miesto infrastruktūros ir transporto valdymo sprendimų bendrovė „Urbico“, diegianti modernų Vilniaus eismo reguliavimo ir valdymo sistemos projektą, siekdama operatyviai informuoti Vilniaus miesto gyventojus praneša vykdomo projekto naujienas.
Pasak diegiamo projekto vadovės Dovilės Vaitelytės, projektas kompleksinis ir vykdomas nestabdant eismo gatvėse, todėl vilniečiai kviečiami būti supratingi ir kantrūs, kol diegiamos atskiros eismo valdymo sistemos dalys. Dovilės Vaitelytės teigimu, tik visiškai įdiegus ir paleidus naująją eismo valdymo sistemą, vairuotojai ne tik sutaupys brangų laiką, bet ir pagerės eismo saugumas. Jau dabar daugelyje miesto vietų eismo valdymo tikslais sumontuoti greičio matavimo ir raudonos šviesos pažeidimo radarai fiksuoja eismo pažeidėjus. Jau užfiksuota keletas atvejų, kai naujųjų vaizdo stebėjimo sistemos kamerų pagalba išaiškinti tikrieji eismo įvykių kaltininkai.
Vairuotojai teigiamai įvertino pokyčius Jogailos ir Pamėnkalnio gatvių sankryžoje. Įrengus naują žalią šviesoforo rodyklę, sukantiems į kairę iš Pylimo į Pamėnkalnio gatvę nebereikia praleisti priešais iš Jogailos į Pylimo ir Pamėnkalnio gatvę važiuojančių troleibusų ir netikėtai išneriančių automobilių, kuriems, beje, draudžiama sukti iš Jogailos į Pylimo gatvę. Degant žaliai rodyklei dabar vairuotojai gali sankryžoje sukti kairėn be jokių kliūčių. Vis dėlto šioje sankryžoje reikėtų būti atsargiems, nes dalis vairuotojų dar neprisitaikė prie pokyčių ir, nepastebėję papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodykle, gali bandyti pravažiuoti sankryžą degant tik žaliam šviesoforo signalui, kaip buvo įpratę daryti anksčiau.
Vilniaus eismo reguliavimo ir valdymo sistemos diegimas – didžiausias toks projektas, šiuo metu vykdomas Rytų Europoje. Tokios „Siemens“ automatizuoto šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos, kaip šiuo metu diegiama Vilniuje, sėkmingai veikia įvairiuose pasaulio miestuose: Abu Dhabyje (JAE), Atėnuose, Budapešte, Bolzano ir Brescia (Italija), Ženevoje, Berlyne, Štutgarte, Potsdame, Dortmunde. Vilniaus sistema bus analogiška antrajame pagal dydį Austrijos Graco mieste įdiegtai ir ten puikiai veikiančiai sistemai.
Paprašyta pakomentuoti skirtingose valstybėse diegiamų eismo valdymo sistemų ypatumus, projekto vadovė Dovilė Vaitelytė paminėjo Portugalijos pavyzdį. Šioje šalyje vairuotojui įvažiuojant į gyvenvietę didesniu nei leidžiama greičiu, valdymo sistema automatiškai įjungia raudoną signalą artimiausiame šviesofore ir vairuotojas priverčiamas sumažinti greitį ir sustoti. Tai drausmina vairuotojus, kurie linkę viršyti leistiną greitį, tačiau niekada nevažiuoja degant raudonam šviesoforo signalui. Vilniuje dabar diegiama eismo reguliavimo ir valdymo sistema tokios funkcijos neturi, tačiau toks papildomas valdymo modulis galės būti bet kada instaliuotas, jei taip būtų nuspręsta.