Bendrovei „Apple“ vėl atnaujinus savo populiariųjų grotuvų seriją, „Microsoft“ į savo gaminamo grotuvo „Zune“ ateitį žvelgia optimistiškai, rašo „Seattlepi“. Beje, „Apple“ apie „iPod“ naujienas paskelbė praėjus dienai po to, kai atnaujintą „Zune“ grotuvo versiją pristatė „Microsoft“.
Prieš dvejus metus pristačiusi grotuvą „Zune“, „Microsoft“ tikėjosi, kad jis taps visaverčiu konkurentu „iPod“ grotuvams. Vis dėlto „iPod“ grotuvai šiandien užima apie 70 proc. JAV rinkos, tuo metu „Microsoft“ su „Zune“ grotuvais tenka tenkintis vos 3 procentais. „Apple“ iš viso yra pardavusi per 160 mln. savo grotuvų, o „Zune“ pardavimai iki šiol tesiekia vos 2 mln. vienetų.
Už „Zune“ grotuvus atsakingas Robbie Bachas teigė, kad bendrovei svarbi užimama rinkos dalis, tačiau tai ne vienintelis efektyvumo matas. Anot jo, „Microsoft“ nuo pradžių žinojo, kad jai teks susidurti su aršia konkurencija. Tad jos pagrindinis tikslas - kitais bendrovės produktais besinaudojantiems žmonėms siūlyti būdą, leidžiantį paprastai pasiekti muziką, filmus ir kitą turinį per įvairius prietaisus, taip pat ir MP3 grotuvus.
Šios savaitės naujienos rodo, kad tiek „Apple“, tiek „Microsoft“ ketina skirti daug dėmesio programinei įrangai ir paslaugoms, kurios turėtų paskatinti rinktis būtent jų grotuvus.
„Apple“ grotuvuose nuo šiol bus galima naudotis funkcija „Genius“, padedančia nesunkiai sudaryti grojaraštį iš patinkančių dainų, o bendrovės interneto parduotuvė „iTunes“ siūlys žiūrėti daugiau TV laidų.
Tuo metu „Microsoft“ į savo grotuvus „Zune“ ketina integruoti funkciją „Buy from FM“, kuri leis parsisiųsti per radijo imtuvą girdėtas ir patikusias dainas. Beje, į „Zune“ grotuvus integruotas radijo imtuvas yra viena iš ypatybių, kurią „Microsoft“ bando išnaudoti kaip pranašumą prieš „iPod“ grotuvus.
Dar viena „Zune“ naujovė - prisijungimas prie interneto muzikos archyvo „Zune Pass“. Už 15 JAV dolerių mėnesio mokestį „Zune“ vartotojai galės parsisiųsti neribotą kiekį muzikos kūrinių.
Rinkos analitikai iš NPD tvirtino, kad šios savaitės grotuvų naujovės didelių permainų rinkoje nesukels.
Tuo metu „Microsoft“ tik patikino, kad ir toliau siūlys savo grotuvus ir kad niekada neketino konkurencinėje kovoje įveikti „iPod“ grotuvų „per vieną naktį“.