Rinkdamiesi skaitmeninę fotokamerą, Lietuvos gyventojai bene svarbiausiu kriterijumi laiko vaizdo raiškos taškų, vadinamųjų pikselių, kiekį. Jei prieš metus fotokamerų rinkoje populiariausi buvo 7-8 megapikselių (MP) raiškos modeliai, tai dabar juos išstūmė 8-9 MP fotoaparatai.
Tyrimų bendrovės „GfK MS Baltics“ duomenimis, 51 proc. 2008 m. gegužę-birželį Lietuvoje parduotų skaitmeninių fotokamerų buvo 8-9 MP raiškos, o 27 proc. – 7-8 MP raiškos. Lygiai prieš metus karaliavo 7-8 MP raiškos fotoaparatai (52 proc. rinkos), 6-7 MP raiškos fotokameros užėmė 21 proc., 5-6 MP – 11 proc., o dabartinius lyderius 8-9 MP raiškos fotoaparatus rinkosi vos 9 proc. pirkėjų.
„Pasaulio foto-technikos gamybos lyderiai pristato vis didesnės raiškos fotokamerų modelius ir aktyviai juos reklamuoja. Žinoma, MP skaičius – gana svarbus rodiklis, tačiau mes klientams rekomenduojame būtinai atsižvelgti ir į kitas skaitmeninių fotokamerų charakteristikas: objektyvo kokybę, dydį, optinio vaizdo pritraukimo, fokusavimo galimybes, kitas svarbias savybes“, – kalbėjo skaitmeninės elektronikos prekybos tinklo „BMS Megapolis“ parduotuvės Vilniuje vadovė Vilija Butkutė.
Skaitmeninių fotokamerų rinkoje kol kas recesijos ženklų nematyti. Per metus nuo 2007 m. liepos iki š.m. birželio pabaigos šių įrenginių Lietuvoje parduota 113,9 tūkst. – 10 proc. daugiau nei tuo pačiu 2006-2007 m. periodu (103,9 tūkst.).
„BMS Megapolio“ parduotuvės Vilniuje vadovės V.Butkutės teigimu, skaitmeninių fotokamerų populiarumą iš dalies lemia ir mažėjančios jų kainos. Bendrovės „GfK MS Baltics“ duomenimis, š.m. gegužę-birželį vidutinė Lietuvoje parduotos kompaktinės fotokameros kaina siekė 656 Lt, tais pačiais 2007 m. mėnesiais – 790 Lt, o 2006 m. – 874 Lt.
Lietuvos pirkėjai dažniausiai renkasi „Canon“ ir „Olympus“ fotokameras. „BMS Megapolio“ prekybos tinkle per metus nuo 2007 m. birželio iki š.m. liepos „Canon“ užėmė 34 proc., „Olympus“ – 20 proc., „Fujifilm“ – 12 proc. skaitmeninių kompaktinių fotokamerų rinkos.