Pavarų perjungimo mechanizmai aukštos klasės dviračiuose jau ir anksčiau buvo gan įspūdingi inžinerijos kūriniai. Dabar šio tipo gaminiams atvertas naujas istorijos puslapis. Japonijos dviračių komponentų gamintojas „Shimano“ pasiryžo padaryti tai, ko iki šiol nesiėmė joks kitas konkurentas - atsisakė mechaninės rankinės pavarų perjungimo svirties ir troso, ir šiuos komponentus pakeitė elektriniu būdu valdomais atitikmenimis.
Elektroniniu būdu valdoma pavara sukurta taip, kad automatiškai prisiderintų prie grandinės storio ir kiekvieną kartą pavarą perjungtu visiškai sklandžiai, taip sumažinant „protinį dviratininkų apkrovimą“, kaip teigia „Shimano“ rinkodaros vadovas Devin'as Walton'as.
Sistema pavadinimu „Di2“ pristatyta praėjusį ketvirtadienį. Parduotuvėse ji pasirodys 2009 metų sausį. Pirmieji sistemos prototipai jau buvo pasirodę 2005 metais - juos naudojo kompanijos remiami sportininkai.
Jei pati elektroninė pavara nuostabos nekelia, jos svoris turėtų nustebinti, kadangi įtaisas sveria mažiau nei šiandieninės kartos kompanijos gaminami rankiniu būdu valdomi analogai. Kompanijos teigimu, „Di2“ bus 67 gramais lengvesnis nei dabartinis „Dura-Ace 7800“ ir tik 68 gramais sunkesnis nei „Dura-Ace 7900“.
„Shimano“ planuoja naujovę siūlyti pirkėjams kaip 7900 grupės prekių patobulinimą. Pilnos komplektuotės aukščiauios klasės mechaninės sistemos (stabdžiai, žvaigždės, pavarų perjungėjas, grandinės reguliatoriai ir t.t.) kainuoja apie 5 tūkstančius litų ir kol kas nežinoma, kiek ši kaina padidės į komplektą pridėjus „Di2“. „Di2“ susideda iš dviejų stabdžių svirčių, ant kurių sumontuoti pavarų perjungimo mygtukai, priekinio ir galinio grandinės reguliatorių (angl. derailleur), kurių spyruoklės pakeistos servo-varikliais, 7,4 voltų ličio baterijos ir komponentams tarpusavyje sujungti reikalingų laidų.