Daugelis galvoja, jog kompiuteriniai videožaidimai prasidėjo nuo „Pong“, tačiau išties kompiuterinio teniso protėvis atsirado net prieš 50 metų. 1958-ais William'as Higinbotham'as išrado žaidimą „Tennis For Two“ („Tenisas dviems“). Tada tai buvo pramoga Brukheiveno Nacionalinės Laboratorijos lankytojams. Visa įranga susidėjo iš osciloskopo ir dviejų vairalazdžių. Išradimas iš esmės buvo nežinomas pasauliui iki 1981 metų.
1981 metais teisme buvo nagrinėjamas „Nintendo“ iškeltas ieškinys kompanijai „Magnavox“ dėl neteisėtai užpatentuotos videožaidimų technologijos. Ieškovus atstovaujantis teisininkas aptiko William'o Higinbotham'o publikacijas apie šeštojo dešimtmečio pabaigoje sukurtą įrenginį. Pasirodė, jog išradimo dokumentacija buvo daug senesnė nei „Magnavox“ sukurto žaidimo, tačiau bylos laimėti nepavyko. Teisėjų manymu, „Tennis for Two“ negalėjo vadintis videožaidimu, nes jame nebuvo naudojami į televizorių perduodami videosignalai.
Seniausiojo pasaulyje skaitmeninio kompiuterinio žaidimo su grafiniu skaitmeniniu displėjumi titulas priklauso A. S. Douglas sukurtam kompiuteriniam žaidimui „OXO“ (arba "Kryžiukai nuliukai"), kurį autorius 1952 metais suprogramavo rašydamas daktaro disertaciją apie žmogaus ir kompiuterio sąveiką. Pirmojo interaktyvaus elektroninio žaidimo titulas priklauso 1947 metais autorių Thomas T. Goldsmith Jr. ir Estle Ray Mann sukurtam radaro simuliatoriui, kuris vietoj displėjaus naudojo CRT kineskopą. Jame naudota ne skaitmeninė, o analoginė elektronika.