Viena pirmaujančių skaitmeninės elektronikos rinkos bendrovių UAB „BMS Megapolis“ didžiausioje savo parduotuvėje Vilniuje įdiegė modernią elektroninių etikečių (ESL – Electronic Shelf Label) sistemą. Šią sistemą įdiegusios UAB „Neto Baltic“ vadovų teigimu, tai – pirmosios elektroninės etiketės visoje Baltijos šalių mažmeninės prekybos rinkoje. Apie 150 tūkst. litų investicijų kainavęs projektas leidžia realiu laiku pranešti pirkėjams apie prasidėjusias akcijas ar nuolaidas, taip pat eliminuoja etiketėse pasitaikančių rašytinių klaidų galimybę.
„Elektroninių etikečių sistemos įdiegimas atitinka mūsų bendrovės tikslą nuolat siūlyti inovacijas rinkoje. Šių etikečių atsiradimas naudingas tiek „BMS Megapoliui“, tiek mūsų klientams. Nuo šiol niekada nebus taip, kad lentynoje šalia prekės nurodyta kaina neatitiktų tikrosios kainos, įvestos į prekių sistemą. Tokių klaidų, nors itin retai, pasitaiko daugelyje prekybos tinklų, kadangi įprastos etiketės karpomos ir klijuojamos rankiniu arba mechaniniu būdu. Tuo tarpu elektroninės etiketės visuomet nurodo tą kainą, kuri yra įvesta į parduotuvės sistemą. Todėl tai turėtų dar labiau padidinti klientų pasitikėjimą mumis“, – komentavo „BMS Megapolis“ prekybos tinklo direktorius Artūras Afanasenka.
„BMS Megapolio“ vadovo teigimu, po šios naujovės įdiegimo parduotuvė gavo galimybę taikyti modernius marketingo metodus: nuo šiol tam tikrais periodais bus vykdomos „momentinės“ akcijas, kurių metu atskiriems įrenginiams trumpą laiką (pvz., 30 minučių ar kelias valandas) taikomos didžiulės nuolaidos. Be to, įdiegusios naująją sistemą parduotuvės darbuotojai turi daugiau laiko aptarnauti klientams, kadangi nereikia jo eikvoti dėstant, keičiant, tikrinant popierines etiketes.
Anot sistemą įdiegusios bendrovės „Neto Baltic“ vykdančiojo direktoriaus Baltijos šalims Vaido Bielinio, kiekviena elektroninė etiketė – tai mikroprocesorinis įrenginys, turintis bevielio ryšio siųstuvą ir imtuvą, atmintį ir ekraną. Centriniame sistemos kompiuteryje etiketė priskiriama konkrečiai prekei – kai kompiuteryje pakeičiama kaina, informacija bevieliu ryšiu iškart pasiekia etiketę, įrašoma į jos atmintį ir rodoma ekrane.
V.Bielinio teigimu, elektroninės etiketės labiau paplitusios JAV, tačiau po truputį skverbiasi ir į Europos mažmeninės prekybos rinką: „JAV patirtis parodė, kad, įdiegusios ESL, parduotuvės sumažina valdymo kaštus ir laiko sąnaudas, be to, šią sistemą palankiai vertina ir vartotojai“.
„BMS Megapolio“ vadovas A.Afanasenka pažymėjo ir elektroninių etikečių naudą ekologijai – naujoji sistema leidžia