Kuomet jūs skrendate su lėktuvu į komandiruotę arba tiesiog poilsiui, į galvą gali ateiti ne pačios linksmiausios mintys apie jūsų saugumą – ne tik dėl santykinai retų keleivinių lėktuvų katastrofų, bet ir dėl augančio terorizmo grėsmės. Juk numušti paprastą keleivinį lėktuvą galima su labai efektyviu ir paplitusiu ginklu – rankine priešlėktuvine raketa. Tačiau greitu laiku dėl tokio pavojaus bus galima nebesijaudinti, jeigu lėktuvą saugos GUARDIAN priešraketinė sistema.
Rankinės zenitinės sistemos yra ne tik pakankamai pigios, bet kaip parodė praktika daugelyje „karštų regionų“, ir pakankamai efektyvios. Paleidus tokią raketą, ji skrenda dvigubai greičiau už garsą, o orientuojasi pagal šiluminio jutiklio parodymus. Taigi, antiraketinė sistema privalo būti greitaveikė ir ji turi sugebėti pažeisti pagrindinį šiluminį raketos jutiklį.
Būtent tokių parametrų antiraketinę sistemą GUARDIAN pristatė „Northrop Grumman“ konstruktoriai. Ši sistema pajėgs apsaugoti civilinius lėktuvus nuo nedidelių automatinio nusitaikymo raketų ir kas svarbiausia, už pakankamai prieinamą kainą. Nors tiksli įrangos kaina neįvardinta, tačiau jos kūrėjai garantuoja, jog sistema atsipirks bilieto kainą padidinus tik vienu doleriu.
Gali kilti klausimas ar tokios sistemos reikia apskritai. Amerikiečių mokslininkų sąjungos duomenimis, įvairios nusikaltėlių grupuotės panaudodamos automatinio nusitaikymo rankines raketas visame pasaulyje jau pražudė daugiau nei 1000 civilinių lėktuvų keleivių. Rankinės raketinės sistemos tokiems išpuoliams yra labai tinkamos – raketos paleidžiamos praktiškai nuo peties, paleidimo vietai sunkiai nustatoma, o taikinį raketos labai lengvai aptinka pačios. Tam padeda jų priekyje įtaisytas efektyvus infraraudonųjų spindulių jutiklis, praktiškai neklystamai šaltame dangaus fone aptinkantis skrendantį lėktuvą.
Tačiau tas pats jutiklis ir yra labiausiai pažeidžiamas – būtent į šią silpnąją raketų vietą ir nusitaikė GUARDIAN sistema. Tai visiškai autonominė sistema, veikianti savarankiškai ir nereikalaujanti prijungimo prie lėktuvo valdymo skydo. Ji tvirtinasi prie bet kokio lėktuvo fiuzeliažo apačioje. Lėktuvas privalo garantuoti elektros tiekimą – visa kita ji daro savarankiškai. Skrydžio metu GUARDIAN nuolat seka lėktuvo aplinką 360 laipsnių kampu ir ieško potencialaus pavojaus. Aptikusi raketos požymius, sistema ima ją sekti ir indentifikuoti. Jeigu pavojus yra patvirtinamas, įsijungia lazerio spindulys, kuris apakina raketos šiluminį jutiklį. Bandymo metu sistema testuota su kariniu naikintuvu ir sugebėjo atremti daugiau nei 100 raketų antpuolius.
Dabar „Northrop Grumman“ tvirtina, jog bandymai jau baigti, gauti visi reikalingi sertifikatai ir sistema pateks į laisvą prekybą.