Didžiojoje Britanijoje jau testuojama nauja vaizdo kamera, galinti suskaičiuoti automobiliuose sėdinčius keleivius pagal kraujo ir vandens kiekį jų odoje. Keleivių skaičiavimas tapo reikalingas nuo tada, kai įvairių šalių transporto sistemose buvo įdiegtas „automobilio pasidalijimo“ principas. Jo esmė - išskiriamos specialios eismo juostos, kuriomis gali važiuoti tik automobiliai su daugiau nei vienu keleiviu. Tačiau kaip efektyviai patikrinti, ar laikomasi tokios taisyklės? Tikimasi, jog naujoji vaizdo kamera padės išspręsti šią problemą.
Policijos pareigūnus pasitelkti šiam tikslui yra brangu, o įprastines CCTV kameras galima apgauti, automobilyje papildomai pasodinus šunį arba pripučiamus manekenus. Kai kuriais vertinimais vairuotojų polinkis pažeidinėti „automobilio pasidalijimo“ taisyklę yra ypač didelis, jei netaikomos jokios kontrolės priemonės. Naujoji vaizdo kamera skaičiuoja žmones detektuodama unikalų jų požymi - kraujo ir vandens kiekį odoje. Jos skleidžiamas infraraudonasis spindulys (antrojoje nuotraukoje pažymėtas skaičiumi 1) praeina kiaurai priekinį stiklą (2) ir užfiksuoja du automobilio vidaus vaizdus. Pagal gautųjų nuotraukų savybes suskaičiuojami viduje sėdintys keleiviai (3 - tikras žmogus, 4 - manekenas). Sistema testuojama Lydso mieste (Didžioji Britanija).
Loughborough Universiteto (Didžioji Britanija) ekspertų nuomone, ši sistema, pavadinta „dtect“ kamera, yra pati efektyviausia.
Policijos pajėgas pasitelkti yra labai brangu, ir apsirikimo tikimybė yra gan didelė - 40-45%. Tai daugiausia lemia dalinai tamsinti stiklai bei skirtingi žmogaus odos atspalviai. CCTV kameros gali šunį klaidingai suskaičiuoti kaip žmogų, arba išvis neįskaičiuoti nedidelių keleivių.
Infraraudoniesiems spinduliams odos spalva neturi reikšmės, o kraujas ir vanduo mokslininkų teigimų yra vienas esminių bruožų, pagal kuriuos galima atskirti žmogų nuo kitokių objektų.
Automobiliui patekus į kameros apžvalgos zoną, pirmiausia suveikia integruota konkrečią automobilio buvimo vietą nustatanti automobilių aptikimo sistema. Kamera momentiškai apšviečia priekinio stiklo zoną dviem skirtingo bangos ilgio infraraudonosios šviesos spinduliais ir pagal jų atspindį padaromos dvi skaitmeninės infraraudonosios nuotraukos. Sistema suprogramuota aptikti kraujo ir vandens kiekį odoje. Naudojant specialius algoritmus aptinkami žmonių veidai. Tai reikalinga norint žmogaus veidą atskirti nuo rankų. Automobilių užimtumas įvertinamas per sekundės dalį. Jei automobilyje sėdi daugiau nei vienas žmogus, nesiimama jokių sankcijų.
Jei sistema automobilyje aptiko tik vieną žmogų, papildomai įregistruojamas automobilio numeris bei kiti jo skiriamieji bruožai. Kol kas testavimo fazėje vairuotojų veidai nefiksuojami, tačiau užregistruojamas įvykio laikas ir data bei automobilio greitis.
Sistemos kūrėjų teigimu, egzistuoja „neįprastos aplinkybės“, dėl ko sistema negali būti 100% tiksli. Tai lemia skirtingi automobilių tipai, skirtingos langų medžiagos bei apšildymo įrenginių veikimo ypatybės. Manoma, jog jau sudaryta pakankama bazė įvesti kintamus kelių mokesčius remiantis važiuojančių keleivių kiekiu. Tačiau norint naujovę įdiegti praktiškai, jos tikslumą dar reikia padidinti iki labai artimo 100%.