Iki 2010 m. pasaulyje bus parduota daugiau nei 122 mln. skaitmeninių fotoaparatų. Tokias prognozes pateikė JAV rinkos tyrimų bendrovė „Global Industry Analysts“, atlikusi naujausią pasaulinės rinkos studiją. Remiantis tyrimu, skaitmeninių fotoaparatų populiarumas sparčiai augs dėl naujausių nuotraukų spausdinimo, jų saugojimo, baterijų ir interneto technologijų.
Tyrimas atskleidžia, kad artimiausiu metu itin didelis šuolis įvyks veidrodinių fotoaparatų pardavimuose. Tačiau populiarumo nepraras ir kompaktiniai modeliai – jų sėkmės garantu išliks daugeliui vartotojų prieinama kaina bei nuolat diegiamos pažangios technologijos, leidžiančios nepriekaištingus kadrus fiksuoti net ir pradedantiesiems.
Analitikai pažymi, kad fotoaparatų valdymo patogumas, kompaktiškumas, dizainas yra tik keletas iš faktorių, kurie sudomina naujus vartotojus. Šiandien situacija rinkoje keičiasi. Gamintojai vis didesnį dėmesį skiria techninių charakteristikų gerinimui: didinama užrakto sparta ir skaitmeninių nuotraukų raiška, tobulinama optika, saugojimo įrenginiai bei fotoaparatų programinės įrangos, leidžiančios patogiai ir greitai kadrus redaguoti bei jais dalintis internetu. Fotoaparatai „populiarės“ ir dėl bevielio ryšio technologijų, diegiamų į naujausius modelius.
„Situacija Lietuvoje niekuo nesiskiria nuo pasaulinių tendencijų – pastaraisiais metais skaitmeninių fotoaparatų pardavimai mūsų šalyje sparčiai auga. Vis didesnę paklausą Lietuvoje įgyja veidrodiniai fotoaparatai, tačiau gamintojų nuolat tobulinami kompaktiniai modeliai ir ateityje išliks perkamiausiais fotoaparatais“, – teigė vienos didžiausių Lietuvoje fototechnikos tiekėjų bendrovės „Fotolita“ direktorius Algirdas Labeikis.
„Global Industry Analysts“ duomenimis, skaitmeninės fotografijos rinkos lyderės yra JAV bei Europa – joms priklauso 59 proc. pasaulinės skaitmeninių fotoaparatų rinkos. Vien tik 2-5 mln. pikselių segmente Europoje 2007 m. buvo parduota 7 mln. skaitmeninių fotoaparatų. Europoje jie labiausiai perkami yra Vokietijoje ir Jungtinėje Karalystėje (šiose šalyse koncentruojasi 43 proc. visos kontinento rinkos).
„Global Industry Analysts“ atliktoje studijoje dalyvavo tokie pasauliniai gamintojai, kaip „Canon“, „Fujifilm“, „Samsung“, „Kodak“, „Sony“, „Nikon“, „Casio“ ir kt.