LCD televizorių gamintojai stengiasi padidinti ekrano dydį ir tuo pačiu metu sumažinti televizoriaus svorį ir storį. Televizorių gamintojai, kurie naudoja galinės projekcijos technologijas, nesiruošia prarasti galimybės konkuruoti su LCD televizorių gamintojais, tad pradeda naudoti naujas galinio pašvietimo technologijas.
Atsiradus LCD televizorių didelio ekrano formatui, atsirado ir papildomos piniginės išlaidos, skirtos ekrano pašvietimui. Todėl didelių LCD televizorių kainos automatiškai padidėjo.
Daugelis šiuolaikinių LCD televizorių naudoja fluorescencinį šviesos šaltinį, sudarytą iš vamzdelių ir optinės plėvelės. Šios technologijos privalumas – tai ilgas veikimo ciklas, aukštas efektyvumas ir didelės gamybos apimtys. Bet ši technologija turi ir neigiamų savybių. Technologijos sudėtyje yra cheminės medžiagos, dėl kurios atsiranda RoHS standartų neatitikimų, taip pat „iškyla į paviršių“ lėtas įsijungimo reakcijos laikas, ribotas spalvų vaizdavimo spektras ir didelė kaina. Tam, kad pritrauktų pirkėją, LCD televizorių gamintojams būtina didinti rodomo vaizdo kokybę, kuri tiesiogiai priklauso nuo pašvietimo kokybės. LED galinio pašvietimo technologijos integravimas į didelio formato LCD televizorius turėtų sumažinti tokio televizoriaus gamybos kainą.
Remiantis „iSuppli“ analitinės kompanijos žodžiais, tik LED šviesos diodai sugebės pagerinti galinio pašvietimo kokybę. LED šviesos diodai gali pakeisti standartines fluorescencines lempas. Tam, kad pavyktų integruoti LED šviesos diodus, nereikės keisti televizoriaus dizaino. Naudojant LED technologijas nebereikėtų naudoti ir spalvų filtrų. Taip pat LED technologijos dėka galima kontroliuoti vaizdo ryškumą užtikrinant praplėstą dinaminį diapazoną.
Kol kas šios funkcijos prieinamos tik šiuolaikiniams hi-end klasės LCD televizoriams. Deja, šiai dienai LED technologijos brangios ir jos nenaudojamos pagrindiniuose LCD televizoriuose. Gamintojai tikina, kad per keletą metų LED šviesos diodų kainos sumažės ir tai leis juos naudoti masinėje LCD televizorių modelių gamyboje.
Galinio pašvietimo rinkos sektoriuje atsiranda ir naujų gaminių. Šiuo metu kompanija „Panasonic“ savo galinės projekcijos televizorių modeliams jau naudoja neelektrodinį šviesos šaltinį, o kompanija „Mitsubishi“ kuria galinio pašvietimo televizorius su lazerinėmis technologijoms. Beje, lazerinių televizorių atsiradimą rinkoje galima pavadinti galinio pašvietimo technologijų revoliucija.